کد خبر: ۱۲۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 10
شفا آنلاین>سلامت>رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از آغاز اجرای آزمایشی طرح خدمات پزشکی از راه دور در چهار شهر کشور خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، محمد مخبر روز شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه بین وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در جمع خبرنگاران از اجرای طرح تله مدیسین یا خدمات پزشکی از راه دور در چهار شهر از جمله پاوه،زهک و کریبر خبر داد.
وی ادامه داد: اولویت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حوزه خدمات رسانی، مناطق محروم است و هر جا که وزارت بهداشت اعلام نیاز کند و بخش خصوصی حضور نداشته باشد،امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی فراهم می شود.
مخبر گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نه تنها انگیزه ای برای فعالیت در جایی که بخش خصوصی حضور دارد، ندارد،بلکه حاضر است هر کدام از پروژه های عمرانی که بخش خصوصی مایل است، واگذار کند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: در حوزه دارویی می دانیم که گر چه 95 درصد داروهای مورد نیاز مردم در داخل تولید می شود اما همان پنچ درصد بافیمانده، داروهای با تکنولو‍ژی و ارزش افزوده بالایی هستند که بیش از 30 درصد ارزبری دارویی کشور را به خود اختصاص می دهند بنابراین تمرکز این ستاد تولید داروهای با ارزش افزوده بالا با همکاری شرکت های معتبر اروپایی است که در این زمینه 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
وی در پاسخ به پرسش دیگر درباره ساخت شهرک دارویی گفت: شهرک دارویی تولید دارو با همکاری شرکت های معتبر دارویی اروپایی و خارجی در منطقه کردان استان البرز تاسیس شده است و در آینده نزدیک تولیدات این شهرک که داروهای با ارزش افزوده بسیار بالا خواهد بود، وارد بازار کشور و منطقه می شود.
مخبر ادامه داد: خدمات درمان ناباوری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)نیز از سالهای گذشته شروع شده است و تاکنون 2700 زوج زیر پوشش این خدمات قرار گرفته است، 1700 زوج از این تعداد، درمانهای پیشرفته گرفته اند،تاکنون دو فرزند از این زوج های نابارور متولد شده است و 80 نوزاد دیگر در آستانه تولد هستند..
وی گفت: البته با حمایتی که وزارت بهداشت اخیرا برای پوشش 85درصدی هزینه خدمات درمان ناباروری در مراکز دولتی آغاز کرده است، شاهد رفع بخش مهمی از این مشکل در کشور خواهیم بود.
مخبر درباره ساخت بیمارستان برکت در منطقه 22 تهران نیز گفت: این بیمارستان تاکنون حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا دو سال و نیم آینده به بهره برداری کامل برسد.

**محرومترین اقشار سیستان و بلوچستان زیر پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفتند
سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جمع خبرنگاران گفت: 88 مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی-درمانی که ستاد اجرایی فرمان امام در سیستان و بلوچستان می سازد بیش از یک میلیون نفر از محرومترین اقشار این استان را زیر پوشش خدمات بهداشتی می برد.
وی افزود: این ستاد با اعتباری بالغ بر 63 میلیارد تومان، 88 مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی درمانی در استان سیستان و بلوچستان می سازد که هر یک از مراکز بهداشتی- درمانی 10 هزار نفر و هر یک از مراکز جامع سلامت بیش از 25 هزار نفر را برای اولین بار زیر پوشش خدمات سلامت می برند.
وی گفت: در مجموع این مراکز بیش از یک میلیون نفر از محرومترین اقشار کشور را که تاکنون از خدمات اولیه سلامت محروم بوده اند،زیر پوشش می برد.
وی ادامه داد: علاوه بر آن سرمایه گذاری عظیمی که این ستاد در حوزه تولید داروهای کمیاب و گرانقیمت کرده است در منطقه و در بین کشورهای اسلامی بی نظیر است، شرکتهای دانش بنیانی که این ستاد در شهرک دارویی تاسیس کرده است در آینده بازار دارویی ایران به سمت صادرات در کل منطقه سوق می دهد و این یک جهش و گام بزرگ برای صنعت داروی کشور است.
وزیر بهداشت گفت: زیرساختهایی که این ستاد در حوزه تولید دارو فراهم کرده، علاقه مندی شرکتهای داروسازی خارجی را برای سرمایه گذاری برانگیخته است و باعث تاسف است که شرکتهای داخلی از این مسیر عقب ما نده اند، البته با تحرکاتی که صورت گرفته به زودی شرکتهای داخلی نیز به سرمایه گذاری در این حوزه مهم یعنی تولید داروهای با تکنولویی بالا و گرانقیمت علاقه مند می شوند.
هاشمی افزود: اکنون 70 درصد بازار دارویی از نظر ریالی و 95 درصد بازار دارویی از نظر عددی در اختیار تولید کنندگان داخلی است اما مسئله مهم ارتقای کیفیت دارو و صادرات داروست که امیدواریم با اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دو سال آینده شاهد اتفاقات بزرگی در این عرصه باشیم.
وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به هیچ وجه جای بخش خصوصی را تنگ نکرده است و در جاهایی که بخش خصوصی علاقه ای به سرمایه گذاری نداشته است، وارد شده است.
وزیر بهداشت ادامه داد: در حوزه خدمات رسانی سلامت به مردم هر جا بخش خصوصی حاضر نشده، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم الانبیا در سالهای اخیر وارد شده اند و امیدواریم سرعت این همکاری ها در آینده بیشتر بشود و بتوانیم عقب ماندگی های گذشته را از نظر زیرساختهای سلامت به خصوص در مناطق محروم جبران کنیم.
هاشمی گفت: از نظر زیرساختهای سلامت در کشور کمبودها بسیار جدی است و برای جبران عقب ماندگی ها در گام اول باید دولت و مجلس آستین ها را بالا بزنند.
وی درباره بیمارستانهای ساخته شده توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: از 10بیمارستانی که سال گذشته تعهد ساخت آن را دادند، دو بیمارستان آن یکی در شهرری و دیگری در منطقه نظام آباد تهران را تحویل دادند و در مجموع 9 بیمارستان را امسال تحویل می دهند.
روز شنبه در مراسمی در وزارت بهداشت، تفاهمنامه ساخت دو مرکز فوق تخصصی سرطان در تهران و 88 مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی- درمانی در استان سیستان و بلوچستان با حضور وزیر بهداشت و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بین این دو نهاد منعقد شد.
سال گذشته نیز تفاهمنامه ساخت 10بیمارستان درمناطق محروم بین وزارت بهداشت و این ستاد بسته شد که به گفته مخبر،رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، 9 بیمارستان از این مجموعه امسال به وزارت بهداشت تحویل می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: