کد خبر: ۱۲۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 10
شفا آنلاین>سلامت>بنیاد "PKD" ایران که در راستای شناسایی و کمک به بیماران کلیه پلی‌کیستیک فعالیت‌های تحقیقاتی خود را از حدود یک ماه پیش آغاز کرده است با اخذ مجوز طی نیمه دوم سال جاری به صورت رسمی اغاز به کار می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،محمدحسن سالاریان‌زاده، مدیرعامل موسسه خیرین پژوهش سلامت رویان با بیان اینکه بیماری پلی‌کیستیک یک بیماری ژنتیکی بوده که به صورت مخفی از والدین به صورت فعال به فرزند منتقل می‌شود و در حدود 30 تا 35 سالگی افراد دچار گرفتاری‌هایی می‌شوند که با انجام آزمایشات متوجه این بیماری می‌شوند، اظهار کرد: اگر بیماری پلی کستیک زود شناسایی شود با کنترل غذایی، فعالیت بدنی و دارویی می‌توانیم جلوی پیشرفت این بیماری را بگیریم تا فرد زندگی با کیفیت و مناسبی را داشته باشد.

وی افزود: تصمیم بر این شد با کمک بیماران، خیرین و پژوهشگران بنیاد "PKD" ایران را راه‌اندازی کنیم تا از این طریق بیماران مبتلا به کلیه پلی‌کیستیک شناسایی شده و آموزش‌های لازم را فرا گیرند و البته در کارهای تحقیقاتی کمک شود تا زمینه برای پیشگیری،‌ درمان و آموزش فراهم شود.

سالاریان‌زاده با بیان اینکه مقدمات تاسیس بنیاد فراهم شده است، ‌گفت: مدارک بنیاد به مراجع ذی‌صلاح ارائه می‌شود تا مجوزهای لازم برای تاسیس اخذ شود که به احتمال زیاد در نیمه دوم سال جاری مجوزهای رسمی تاسیس بنیاد را دریافت می‌کنیم.

مدیرعامل موسسه خیرین پژوهش سلامت رویان ادامه داد: البته کار عملیاتی غیررسمی را از یک ماه پیش آغاز کرده‌ایم و در این زمینه تفاهم‌نامه تحقیقاتی با مراکز تحقیقاتی انجام شد که در این راستا سه محور تحقیقاتی را با کمک محققان شروع کردیم، همچنین بانک اطلاعاتی نیز تهیه شده است که در این راستا اطلاعات مربوط به حدود 2 هزار بیمار ظرف یک ماه جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه در صورت اخذ مجوز حمایت گسترده از بخش دولتی و غیردولتی و خیریه خواهیم داشت، گفت: از سویی دیگر با توجه به اینکه برای کنترل کردن این بیماری نیاز به دانش پیشرفته‌ای است بنیاد بین‌المللی "‌PKD" نیز برای ارائه آموزش و کمک به بنیاد "‌PKD" ایران اعلام آمادگی کرده است.

شیوع بیماری کلیه پلی‌کیستیک یک نفر از هر هزار تولد است و به عبارتی روزی پنج کودک مبتلا به این بیماری در کشور متولد می شوند، به گونه‌ای که تخمین زده می‌شود حداقل 80 هزار نفر مبتلا به بیماری کلیه پلی‌کیستیک در کشور وجود داشته باشد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: