کد خبر: ۱۲۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 03
شفا آنلاین>سلامت>مسئول کیفیت آزمون‌های وزارت بهداشت، از طراحی نرم‌افزار "نجما" در این وزارت خانه خبر داد و گفت: براساس عملکرد این نرم‌افزار تا یک سال آینده می‌توانیم آزمون‌های وزارت بهداشت بخصوص آزمون‌های تخصصی و فوق‌تخصصی را به صورت کاملا الکترونیک برگزار کنیم.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر مسیح صبوری با اعلام این مطلب اظهار کرد: به منظور ارتقاء و بهبود کیفیت آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی به عنوان مهمترین آزمون‌های وزارت بهداشت  چند سال اخیر برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که این آزمون‌ها به صورت الکترونیک و با کمک نرم‌افزار "نجما" (نرم‌افزار جامع مدیریت آزمون) برگزار شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با الکترونیکی کردن برگزاری آزمون‌های تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت می‌توانیم صحت، عدالت و دقت در طراحی سئوالات را افزایش بدهیم و همچنین بر این اساس بتوانیم سئوالات را به صورت یک بانک مشخص دربیاوریم چراکه بیش از این تعداد سئوالات آزمون در طول سال طراحی می‌شد.

دکتر صبوری خاطرنشان کرد: با الکترونیکی کردن برگزاری آزمون‌های تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت که به کمک نرم‌افزار نجما صورت می‌گیرد، می‌توانیم سوالات را به راحتی آنالیز کنیم و ارزیابی‌های خود را از کیفیت و نوع سئوالات به دست بیاوریم. همچنین از این طریق سوالات به صورت یکنواخت در کل کشور طراحی می‌شود و امنیت آزمون‌ها افزایش پیدا می‌کند.

مسئول کیفیت آزمون‌های وزارت بهداشت از برگزاری آزمون‌ها به صورت الکترونیک تا سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر کار طراحی نرم‌افزار "نجما" بعد از چندین سال کار و بررسی، انجام شده و استفاده از آن به تدریج شروع شده است، تا بدین ترتیب از سال آینده آزمون‌های (تخصصی و فوق تخصصی) کاملا الکترونیک و بصورت غیر کاغذی (که هزینه‌های اقتصادی بالایی داشته و زمان‌بر است)، برگزار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون‌ها به شیوه الکترونیک امسال به صورت پایلوت در آزمون‌ پیش‌کارورزی اجرایی شد و حدود 23 دانشگاه علوم پزشکی کشور آزمون‌های پیش‌کارورزی خود را به صورت الکترونیک برگزار می‌کنند.

برچسب ها: تخصصی ، آزمون ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: