شفا آنلاین>اجتماعی>سومین کنفرانس سراسری شرکتهای پخش ایران که قرار است سوم و چهارم مهرماه امسال با حضور رئیس سازمان غذا و دارو و مسئولان کشوری در سالن همایشهای صدا و سیما در تهران برگزار شود، بیشتر به موضوعاتی همچون جایگاه صنعت پخش بر افزایش سطح سلامت جامعه، تاثیر بهبود کیفیت توزیع از طریق به روزرسانی دانش در اینگونه کنفرانسها، پیگیری دستاوردهای قبلی، چالشهای پیشروی صنعت پخش و دیگر مسائل مرتبط با این موضوع بررسی شود.
توجه به تجارت الکترونیک و رسیدن به استانداردهای جهانی نظام توزیع
به گزارش
شفا آنلاین،به نقل از سپید معاون
وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر استفاده از فناوریهای
جدید در حوزه صنعت پخش به ویژه کالاهای سلامت محور گفت: «شرکتهای پخش باید
با توزیع کارآمد وکاهش هزینههای ترابری خود، برنامهریزی برای مدیریت
هدفمند منابع و سرمایههای انسانی و مدیریت صحیح ارتباط با مشتریان و
استفاده از تجهیزات پیشرفته برای افزایش سرعت عمل در فروش وتوزیع خود، توجه
ویژه به تجارت الکترونیک، فروش آنلاین و فروشگاههای مجازی و مدیریت شفاف و
کارآمد فرایندهای مالی و اقتصادی خود در کنار مدیریت اطلاعات یکپارچه و
سرمایهگذاری در بخش تحقیق و توسعه، خود را با استانداردهای جهانی تطبیق
دهند و از فرصت ارتباط با کشورهای پیشرفته که علاقهمند به حضور در بازار
ایران درفضای پساتحریم هستند، به نحو احسن بهرهبرداری نمایند و خود را
برای نزدیک کردن به استانداردهای جهانی نظام توزیع آماده کنند.»
رسول
دیناروند اضافه کرد: «سازمان غذا و دارو نیز با طراحی و اجرای سامانه
ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت (TTAC) و همچنین حمایت از
آموزشهای نتیجه محور، حذف بروکراسیهای اداری و مکانیزه نمودن فرایند
گزارش عملیات و تسهیل خدمات ویژه بخش صنعت پخش وحمایت از برگزاری اینگونه
کنفرانسها و انجمن صنعت پخش ایران در راستای نیل به اهداف سند چشمانداز
1404 ایران درکنار زنان و مردان صنعت پخش ایران بوده و خواهد بود.»
ضرورت التزام دولت، صنعت و دانشگاه در بهبود فرآیندها و کاهش هزینهها
دبیر
سومین کنفرانس صنعت پخش ایران با اشاره به نقش بیبدیل صنعت پخش در اقتصاد
ملی گفت: «در حال حاضر 100 درصد داروی کشور و 70 در صد غذا، آرایشی و
بهداشتی، شویندهها و غیره توسط شرکتهای پخش در سرتاسر ایران توزیع
میشود.»
سهراب
کارگر، اظهار کرد: «سومین کنفرانس صنعت پخش به منظور بهبود ساختار نظام
توزیع، سوم و چهارم مهرماه جاری در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار
میشود.»
وی
با اشاره به محورهای سومین کنفرانس صنعت پخش گفت: «مدیریت و رهبری،
رویکردهای نوین پخش و فروش مجازی، مدیریت سرمایههای انسانی، مدیریت
فرآیندهای مالی و اقتصادی، مدیریت سیستمها و روشها و فناوری اطلاعات، از
جمله محورهای مورد بحث در این کنفرانس است.»
کارگر،
به ضرورت التزام دولت، صنعت و دانشگاه در بهبود فرآیندها و کاهش هزینهها
اشاره و تاکید کرد: «این سه مهم نقش ارزندهای در سرعت بخشیدن و ارائه کیفی
خدمات به شهروندان و رفع مشکلات اساسی مردم دارند.»
دبیر
سومین کنفرانس صنعت پخش ایران در پایان توسعه، توانمندسازی و بهرهوری
سیستمهای صنعت پخش با استفاده از تجریبات و مشورت اساتید و صاحبنظران
خارجی و داخلی را از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس عنوان کرد.
ترغیب تولیدکنندگان به استفاده از شیوه کارآمد توزیع کالا
دبیر
علمی سومین کنفرانس سراسری شرکتهای پخش ایران در این زمینه اظهار کرد:
«ترغیب تولیدکنندگان به استفاده از شیوه کارآمد توزیع کالا، مهمترین هدف
برگزاری سومین سمینار صنعت پخش کشور است.»
احسان
عباسی ابیانه، افزود: «انجمن شرکتهای صنعت پخش ایران به همت جمعی از
فعالین صنعت در سال 1378 به منظور حفظ حقوق و منافع قانونی شرکتهای پخش و
ساماندهی نظام توزیع کشور که متضمن حفظ منافع جامعه است، تشکیل شده است.»
وی
برخی از اهداف برگزاری این سمینار را شامل شناخت ماهیت روش توزیع مویرگی
مورد استفاده در شرکتهای پخش در مقایسه با نظام توزیع کیفی، اطلاع از
مزایای استفاده از این روش برای تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرفکنندگان
انواع کالاها، معرفی روشهای نوین پخش و توزیع کالا در جهان، معرفی
گلوگاههای اجرایی توسعه صنعت پخش، بررسی راهبردها و چالشها در توسعه کمی و
کیفی شرکتهای پخش عنوان کرد.»
عباسی
ابیانه گفت: «با برگزاری این چنین کنفرانسهایی چالشهای عدم تمرکز این
شرکتها مرتفع میشود و علاوه بر بهروزرسانی و کسب دانش روز دنیا یک نوع
همگرایی نیز در زمینههای مختلفی همچون مدیریتی و غیره ایجاد خواهد شد.»
وی
با بیان اینکه صنعت پخش به شدت عملیاتی است و دانشی که در این صنعت
استفاده شده کاملا بومی است، گفت: «در این کنفرانسها مقالات متعددی ارائه
خواهد شد و میتوان تجربیات زیادی در این کنفرانس کسب کرد.»
عباسی
ابیانه در پایان گفت: «همچنین محور همکاریها در تمامی مذاکرات با کشورهای
اروپایی، تاکید بر سرمایهگذاری مشترک در تولید، صادرات، انتقال دانش فنی و
مسائلی از این دست بوده و جذب سرمایه خارجی یا ایرانیان خارج از کشور برای
ایجاد فروشگاههای بزرگ عرضه کالا و خدمات که رضایتمندی بیشتر
مصرفکنندگان را به دنبال داشته باشد، پیگیری شده است.»