کد خبر: ۱۲۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 31
شفاآنلاین>سلامت>مطالعات نشان می دهد باله ها و گوشت کوسه ماهی حاوی مقادیر بالای نوروتوکسین های مرتبط با بیماری آلزایمر است.
به گزارش شفاآنلاین : دانشمندان دانشگاه میامی آمریکا در مطالعه ای جدید دریافته اند که غلظت بالایی از مواد سمی مرتبط با بیماری های عصبی در باله ها و ماهیچه های ۱۰ گونه کوسه ماهی وجود دارد.

تیم تحقیق در این مطالعه، باله ها و نمونه های بافت ماهیچه ای ۱۰ گونه کوسه ماهی یافت شده در اقیانوس آرام و اطلس را از لحاظ غلظت دو ماده سمی جیوه و β-N-methylamino-L-alanine (BMAA) بررسی کردند.

دبورا ماش، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعات اخیر ارتباط بین BMAA با بیماری های عصبی نظیر آلزایمر و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) را نشان داده اند.»

به گفته محققان در حالیکه هم جیوه و هم BMAA برای سلامت پرخطر هستند، همراه با هم ممکن است دارای تاثیرات سمی قوی تری نیز باشند.

محققان با آزمایشات انجام شده دریافته اند که غلظت جیوه و BMAA در باله ها و ماهیچه های تمامی انواع کوسه ها به قدری هست که تهدیدی برای سلامت انسان تلقی شود.

ماش در این باره می گوید: «نتایج ما بیانگر این موضوع است که انسان های که از بخش های کوسه ماهی نظیر باله، گوشت و غضروف آن استفاده می کنند در معرض ریسک ابتلا به بیماری های عصبی قرار دارند.»

برچسب ها: گوشت ، کوسه ماهی ، آلزایمر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: