کد خبر: ۱۲۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 30
شفا آنلاین>سلامت>وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 75 درصد طرح تحول سلامت بر دوش بیمه ها است، گفت: معتقدم برای اینکه منابع پایدار برای ماندگاری همیشگی بیمه ایجاد کنیم باید بیمه ها را در کنار صندوق های اجتماعی قرار دهیم.
به گزارش شفا آنلاین، علی ربیعی روز سه شنبه در سمینار فنی منطقه ای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در جنوب آسیا در جمع خبرنگاران افزود: به جد معتقد هستیم که برای اینکه منابع پایدار برای ماندگاری همیشگی بیمه ایجاد کنیم باید بیمه ها را در کنار صندوق های اجتماعی قرار دهیم و اگر بخواهیم سیاست رفاهی یکپارچه و متمرکز داشته باشیم و بتوانیم به افراد با طبقه بندی و آزمون وسع، خدمت مجانی دهیم ، باید این منابع در حوزه رفاهی تعریف شود؛ عده ای سعی می کنند درمان را از حوزه رفاهی جدا کنند نوعی آسیب زدن به برنامه ریزی های رفاهی کشور است و تامین اجتماعی یکپارچه ما را دچار خلل می کند.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه مستمری بگیران تامین اجتماعی تلاش کردیم چون در سال های قبل دچار عقب ماندگی بودند مستمری آنان را به تورم پیشی دهیم در سال اول 25 درصد ، سال دوم 17 درصد و در سال سوم 14 درصد مستمری تامین اجتماعی را افزایش دادیم با احتساب تورم 12.5 درصد بطورمتوسط.زندگی بازنشستگی سخت است و باز هم با مطلوب در این زمینه فاصله داریم.
وی ادامه داد: کف تامین اجتماعی را 35 درصد آوردیم بالا که کمتر از 900 هزار تومان نشود و در قسمت صندوق کشوری این کف را با 20 درصد افزایش آوردیم بالا که به 900 هزار تومان برسد. سیاست ترمیم مستمری و مزد از سیاست های دولت برای کم کردن فاصله است
وی افزود: بحث دیگر که در تامین صندوق روستاییان و عشایر ما باید شرایط آن را بهتر کنیم که روستاییان بیشتر عضو آن شوند مطالعه ای انجام داده ایم تا این صندوق را به صندوق فراگیر بیمه تامین اجتماعی تبدیل کنیم و افراد بتوانند با قیمت های پایین تر از ما بیمه بخرند، بیمه های بازنشستگی بخرند.
وزیر رفاه گفت: یعنی طبقه ای که حداقل مزد را دارند از این طبقه عدول کنیم و به طبقات پایین تر بیاییم تا آنان بتوانند بیمه های ارزان قیمت تر بخرند و دولت نیز مشارکت کنند
حتی برخی افراد می خواهند بیمه گران قیمت تر بخرند و دوران بازنشستگی پول بیشتری دریافت کنند و طبقاتی بالاتر از حداقل دستمزد اجازه دهیم که فرد مشارکت کند اما مشارکت دولت به اندازه حداقل دستمزد هست و سهم دولت را نیز خودش بپردازد و در دوران بازنشستگی بتواند از حقوق بیشتری برخوردار شود
ربیعی افزود: در مسکن حمایتی موفق بودیم ؛ انرژی دولت را ترمیم کردن مسکن مهر گرفت، ایجاد مسکن مهر وظیفه ما است و مردم به آن امید بسته بودند و ثبت نام کردند و تقصیری ندارند که زیرساخت ها آماده نبوده و روی یک تپه ای را یک جا مسکن ساخته اند؛ تمام تلاش دولت این است که مسکن مهر را نهایی کند و به مردم تحویل دهد، سال به سال این کار را انجام می دهیم در بخش تعاونی 450 هزار واحد مسکونی آماده شده و تحویل دادیم.
وی خاطرنشان کرد: مسکن حمایتی به کمک وزارت راه و شهرسازی وظیفه ما است؛ در بخش مسکن روستایی بنیاد مسکن، دولت ساخت 200 هزار واحد مسکونی را تصویب کرد؛ در بخش مسکن معلولان و زنان سرپرست خانوار و کودکان بهزیستی ، 50 هزار مسکن را هدف گذاری کردیم و مسکن دار کردن خانواده های دارای دو معلول به بالا در حال تمام شدن است.
وی ادامه داد: با هماهنگی آموزش و پرورش طرح نماد را برای انجام کارهای رفاهی برای بازماندگان از تحصیل در حال انجام هستیم ؛ با صدا و سیما در حال انجام دادن یک کار خوبی هستیم که امسال هیچ کودکی بدون کیف و کتاب به مدرسه نرود ؛ از سوی دیگر بهزیستی و آموزش و پرورش مکلف شده اند که کودکان نیازمند را شناسایی کنند و این کودکان قبل از اینکه به مدرسه بروند با حفظ کرامت، کیف و البسه مدرسه و لوازم التحریر دریافت می کنند . وی از مردم دعوت کرد در این امر خیر مشارکت کنند.
سمینار دو روزه فنی منطقه ای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در جنوب آسیا با عنوان «سمینار فنی کارایی اجرایی و عملیاتی» صبح امروز ، سه شنبه با حضور نمایندگان پنج کشور به میزبانی سازمان تأمین اجتماعی در هتل همای تهران آغاز شد.
مسائل مختلف مرتبط با رفاه و تأمین اجتماعی از جمله فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، منابع انسانی، ساختار سازمانی و گسترش دامنه پوشش ازم موضوعات مورد توجه این سمینار به شمار می آید.
آشنایی با محدوده وسیع طرح های تامین اجتماعی، بهره گیری از دیدگاه ها و تجربیات کشورهای مختلف، بررسی مقوله حکمرانی خوب و استفاده بهینه از ICT در تامین اجتماعی و تسهیم دانش در خصوص مقوله افزایش پوشش بیمه ای در این سمینار مطرح می شود.
نمایندگان سازمان های بیمه گر از کشورهای مالزی، هند، نپال، سوئیس و کره جنوبی در این سمینار فنی منطقه ای حضور دارند .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: