کد خبر: ۱۲۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 30
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضع نظام سلامت کشور را رو به جلو توصیف کرد و گفت: ایران اسلامی امروز در برخی رشته های پزشکی تخصصی در جهان پیشتاز است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایرج حریرچی در آیین تجلیل از پزشکان و داروسازان نمونه استان البرز افزود: هرچند کشور به لحاظ کادر پزشکی با کمبودهایی مواجه است اما در 30 سال گذشته گام های بلندی در زمینه تربیت نیروی انسانی و ایجاد مراکز تخصصی پزشکی در کشور برداشته شده است.

وی اظهار کرد: اگر چه در سال های نخست پیروزی انقلاب شاهد فعالیت پزشکان و حتی کارشناسان پزشکی خارجی در کشور بودیم اما با اقدامات انجام گرفته اکنون ضمن تربیت کادر پزشکی، مراکز تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در مناطق مختلف کشور راه اندازی شده است.
قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه اکنون به ازای هر یکهزار نفر جمعیت 1.53 پزشک در کشور داریم، گفت: این رقم کافی نیست و باید به شاخص های جهانی نزدیک شد.

وی ادامه داد: امروز جامعه پزشکی ایران از اعتماد بالایی در میان مردم برخوردار است و ما پزشکان باید ضمن حفظ این اعتماد، آن را ارتقا بخشیم.

حریرچی افزود: باید تلاش کرد تا رابطه بین بیمار و پزشک در جامعه به بالاترین سطح برسد و روحیه امید به زندگی را به بیماران بازگرداند.

قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: اگر اعتماد بیمار به جامعه پزشکی مخدوش شود، مردم ، جامعه پزشکی و نظام سلامت آسیب خواهد دید.

وی با بیان اینکه جامعه امروزی از سواد و آگاهی بالایی برخوردار است، گفت: جامعه پزشکی باید با روش های اصولی اعتماد جامعه را نسبت به خود حفظ و نظام سلامت را در مسیر مناسبی هدایت کند.

قائم مقام وزارت بهداشت افزود: امروز در برخی کشورها ازجمله آمریکا، اعتماد مردم نسبت به جامعه پزشکی مخدوش شده است اما در ایران جامعه پزشکی به لحاظ اعتماد در بین مردم در جایگاه مناسبی قرار دارد.

حریرچی با اشاره به وضع درمانی استان البرز بیان کرد: این استان با برخورداری از استعدادها و ظرفیت های خوب پزشکی باید نظام سلامت آن ارتقا یابد که تلاش ها برای بهبود این بخش ادامه دارد.


وی با بیان اینکه در ماه های اخیر اقدامات موثری برای بهبود بخش درمانی البرز انجام شده ، گفت: باید سطح امکانات پزشکی این استان به حدی برسد که نیازی به انتقال بیمار از البرز به تهران نباشد.


قائم مقام وزیر بهداشت یادآور شدکه اکنون به ازای هر یکهزار نفر جمعیت شش صدم تخت بیمارستانی در البرز وجود دارد که باید این میزان به شاخص کشوری برسد.
در این آیین از تمبر دکتر شهید سید احمد رحیمی که از موسسین انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و اعضاء اصلی دانشجویان پیرو خط امام بود و در عملیات والفجر یک بشهادت رسیده بود رونمایی گردید.

لازم بذکر است که این آیین برای اولین بار و به همت نظام پزشکی کرج و اداره کل پست استان البرز برای یک شهید پزشک صورت گرفت. شهید سید احمد رحیمی متولد شهرستان بیرجند بود و در سن 24 سالگی به فیض شهادت نائل گردید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: