کد خبر: ۱۲۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 28
شفاآنلاین>سلامت>طبق گزارش جدید محققان، افزایش رو به رشد جمعیت سالمند آسیا هزینه ۲۰ هزار میلیارد دلاری را تا سال ۲۰۳۰ به بخش سلامت این قاره تحمیل خواهد کرد.
به گزارش شفا آنلاین : به گفته محققان، جمعیت آسیا سریع تر از هر جای دیگر دنیا در حال پیرشدن است و این روند هزینه ۲۰ هزار میلیارد دلاری را تا سال ۲۰۳۰ برای بخش سلامت این منطقه به همراه خواهد داشت.

طبق گزارش مرکز ریسک اسیا پاسفیک واقع در سنگاپور، سیستم سلامت، کسب و کار و خانواده در منطقه آسیا-پاسفیک تحت فشار سنگینی خواهد بود چراکه تا سال ۲۰۳۰ جمعیت بالای ۶۵ سال این منطقه از ۲۰۰ میلیون نفر فراتر خواهد رفت.

طبق این مطالعه، برآورد شده است که هزینه سالانه مراقبت و درمان افراد سالمند به ۲.۵ میلیارد دلار برسد که ۵ برابر هزینه سال ۲۰۱۵ خواهد بود.

موج رشد جمعیت در اسیا در طول چند دهه گذشته به دلیل ترغیب به کودک آوری در بسیاری از کشورهای اسیا-پاسفیک موجب شد که نیروی کار ارزان و عظیمی در اختیار این منطقه باشد که در عوض موجب تقویت بهره وری و درآمد در این کشورها شد.

اما این روند در حال حاضر روبه برگشت است و در سال های آتی، جمعیت سالمند این کشورها روبه افزایش خواهد بود.

طبق این مطالعه، تا سال ۲۰۳۰ تعداد افراد سالمند در این منطقه ۵۱۱ میلیون نفر خواهد بود.

ژاپن اولین کشور فوق سالمند خواهد بود که ۲۸ درصد جمعیت آن را سالمندان تشکیل خواهند داد. در کشورهای هنگ گنگ، کره جنوبی و تایوان هم از هر ۵ نفر یک نفر بالای ۶۵ سال خواهد بود.

برچسب ها: سالمندان ، آسیا ، قاره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: