کد خبر: ۱۲۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 26
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بیکاری پزشکان عمومی در کشور، گفت: تلاش می کنیم در برنامه ششم، اجرای نظام ارجاع به دولت تکلیف شود تا بتوان از ظرفیت پزشکان عمومی استفاده کرد.

به گزارش شفا آنلاین،رسول خضری در واکنش به آمار بیکاری ۴۰ هزار پزشک عمومی در کشور، افزود: با توجه به اهمیت استفاده از نیروی پزشک عمومی، در مجلس گذشته فراکسیون ارتقای طب عمومی را راه اندازی کردیم تا توانمندی پزشکان عمومی افزایش یافته و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در سیستم ارجاع می توان به خوبی از نیروی پزشک خانواده استفاده کرد اما متاسفانه به دلیل اینکه زیرساخت اجرای این طرح آماده نشد لذا همین عامل، سبب شد نتوانیم از نیروی پزشک عمومی به خوبی استفاده کنیم.

خضری تصریح کرد: برای هر پزشک حداقل صدها میلیون تومان سرمایه گذاری می شود تا بتوان از خدمات آنها بهره مند شد این درحالی است که بسیاری از پزشکان عمومی در کشور فعالیت چشمگیری ندارند.

وی با بیان اینکه بیشتر پزشکان عمومی اغلب به شغلی غیر از طبابت روی می آورند، یادآور شد: در کشورهای پیشرفته بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد فعالیت های حوزه سلامت بر دوش پزشکان عمومی است درحالی که در کشور ما از این نیرو استفاده نمی‌شود.

خضری تصریح کرد: زیرساخت های طرح پزشک خانواده از سال ۸۴ آغاز شد اما هنوز تربیت پزشک خانواده را شروع نکرده ایم در حالی که تربیت نیروی انسانی در نظام ارجاع می تواند این کمک را به بیماران کند تا بخش زیادی از درمان از سوی پزشک عمومی صورت گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: امید است در لایحه برنامه ششم توسعه بحث نظام ارجاع به گونه ای به دولت تکلیف شود تا با اجرایی شدن آن، استفاده از تعداد زیادی از پزشکان عمومی به عنوان پزشک خانواده در دستور کار قرار گیرد.

برچسب ها: پزشک ، عمومی ، مجلس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: