کد خبر: ۱۲۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 26
شفا آنلاین>بیمه و بانک> وزیر نفت با بیان اینکه در دوران تحریم میلیاردها دلار پول حاصل از فروش نفت دچار ریزش شد، گفت: «برخی تلاش می کنند در کشور سرمایه گذاری انجام نشود، اگر لازم باشد نام آنها و اینکه به کجا وصل هستند و از کجا دستور می گیرند را می آورم».
به گزارش شفا آنلاین، «بیژن زنگنه» صبح امروز(جمعه) در نشست خبری درباره مخالفت ها با امضای قراردادهای جدید نفتی و جذب سرمایه گذار افزود: انجام طرح های سرمایه گذاری داخلی و خارجی به امنیت نیاز دارد؛ اینکه برخی رسانه ها هر روز یک بمب خبری درباره نبود امنیت منتشر می کنند کمکی به جذب سرمایه گذاری نمی کند.
وی اضافه کرد: ایران مرکز ثبات در منطقه است پس چرا خودمان طوری رفتار کنیم که گویا ایران با ثبات نیست.
زنگنه ادامه داد: به طور نمونه درباره قراردادهای جدید نفتی پس از اظهارات اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی، دوباره عده ای بحث های جدیدی را مطرح کردند.
وی گفت: در واقع این افراد با طرح اینگونه انتقادها و مسائل، به خارجی ها پیام می دهند که برای سرمایه گذاری به ایران نیایند.

** دنبال زنده باد، مرده باد نیستم
زنگنه در ادامه با بیان اینکه «دنبال زنده باد، مرده باد و وجیه المله شدن نیستم»، افزود: پس از اصلاح قرادادهای نفتی و تائید آن توسط مجلس شورای اسلامی، گفت و گوی مشروحی با رسانه ها خواهم داشت.
وی اضافه کرد: اصلاحات مورد نیاز این قراردادها ممکن است هفته آینده در دولت اعمال و سپس به مجلس فرستاده شود.
وی با بیان اینکه این مدل قراردادی، مدل جدید بیع متقابل به شمار می رود افزود: در جلسه اخیر مجلس برخی نمایندگان و منتقدان قانع شدند و البته تعدادی نیز همچنان مخالف این قرارداد بودند.
وزیر نفت ادامه داد: لازم نیست این قراردادها در مجلس تصویب شود بلکه یک نسخه از قراردادها به صورت محرمانه به مجلس ارسال می شود.

** جریان نفت کش های گم شده
زنگنه درباره ماجرای گم شدن نفت کش ها در دولت گذشته نیز گفت: این ماجرا در نتیجه تحریم بوده است؛ یک فرد یونانی قرار بود نفت کش هایی را برای ما و به نام خودش خریداری کند.
وی اضافه کرد: این شخص پول ها را تحویل گرفته اما مشکلاتی در تحویل تعدادی از نفت کش ها بروز کرده اما وی پول ما را هم پس نداده است.
زنگنه ادامه داد: خوشبختانه با ترفندهایی به تازگی این شخص به ایران آورده و بازداشت شده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: