کد خبر: ۱۲۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 25
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>به گفته سازمان بهداشت جهانی، نظام بهداشت و درمان چین بیش‌ازحد متکی به بیمارستان‌های بزرگ و بسیار شلوغی است که برای مقابله با روند افزایشی بیماری‌های مرتبط با پیر شدن سریع جمعیت، در تلاش هستند.
به گزارش شفا آنلاین،  بیماران چینی حتی برای بیماری‌های جزیی، اغلب از پزشکان خانواده یا پزشکان عمومی به نفع بیمارستان‌های عمومی شهرهای بزرگ اجتناب می‌کنند؛ اتفاقی که اکثراً موجب ایجاد صف‌های طویل و رقابت شدید برای درمان می‌شود.

       برنهارد شوارتلندر، نماینده سازمان جهانی بهداشت در چین با اشاره به نرخ رو به افزایش ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی طی یک یادداشت اعلام کرد، از آنجایی که چالش‌های بهداشتی چین به‌طور روزافزونی با توجه به پیر شدن جمعیت در حال ازدیاد است؛ بنابراین میزان تقاضاها از نظام سلامت این کشور و هزینه‌های آن نیز رو به افزایش است.

 مقابله با این چالش‌ها در نظام سلامتی که متکی به بیمارستان‌ها است، به سادگی قابل انجام نخواهد بود. چین تلاش می‌کند تا تغییرات اساسی در سیستم بهداشت و درمان خود از جمله ترویج مراکز پزشکی محلی و پایه‌ای و تعهد به افزایش تعداد و کیفیت پزشکان عمومی محلی انجام دهد. با این حال، حقوق پزشکان کم است و اعتماد بیماران به مراکز بهداشتی محلی به کندی پیشرفت می‌کند. سازمان جهانی بهداشت به صف‌های طولانی، سیستم رزرو دشوار و زمان محدود جلسات معاینه که اغلب تنها چند دقیقه به طول می‌انجامند، اشاره می‌کند و آنها را نشانه‌ای از بار و فشار فراوان بیماران می‌داند که پزشکان هر روز در چین با آن مواجه هستند؛ اما این شیوه‌ای است که نباید در یک نظام بهداشتی با عملکرد خوب انجام گیرد.
Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: