کد خبر: ۱۲۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 23
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه جامعه پزشکی سومین گروه قابل اعتماد مردم به‌شمار می‌روند، گفت: عده‌ای در بد نام کردن جامعه پزشکی خودشان را بی‌اعتبار کردند.

به گزارش شفا آنلاین،فرهاد پورفرضی شامگاه گذشته در مراسم گرامیداشت روز پزشک در اردبیل اظهار کرد: آنچه که در ارتباط با جامعه پزشکی شاخص و ممتاز به نظر می‌رسد اعتماد دائمی و فراگیر مردم به جامعه پزشکی است که همواره در سطح جامعه نمونه و مصداق‌های شایسته از آن را شاهد هستیم.

وی گفت: عده‌ای در سال‌های اخیر خواسته یا ناخواسته سعی کردند به این اعتماد مردمی خدشه وارد کنند و جامعه پزشکی را وارد حاشیه‌هایی کنند در حالی که همین گروه‌های اندک و قلیل امروز دریافتند که جامعه پزشکی و تیم سلامت تأمین‌کننده امنیت و آرامش روانی و روحی در جامعه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: آنهایی که سعی می‌کردند حیثیت و آبروی جامعه پزشکی را مخدوش کنند و اعتماد مردم را به آنها سلب کنند خودشان پاسخ روشنی از مردم در اعتماد و وثوق کامل مردم به جامعه پزشکی دریافت کردند.

پورفرضی با بیان اینکه مردم با اعتماد مجدد خود به جامعه پزشکی پاسخی کوبنده به یاوه‌گویی آنها داده‌اند و این حقیقت روشن شده که جامعه پزشکی همچنان مورد وثوق و اعتماد مردم است، تصریح کرد: بعد از معلمان و اساتید معلمان سومین گروهی هستند که مورد اعتماد جامعه بوده و تلاش و زحماتشان همواره مورد توجه و دقت نظر مردم است.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در سه سال اخیر که همراه با ایجاد رضایتمندی بیشتر مردم بوده یک وضعیت شایسته‌ای را در روند فعالیت‌های جامعه پزشکی شاهد و ناظر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نمونه‌ای از آثار این طرح تحول سلامت را کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان‌های طبیعی اعلام کرد و افزود: با کاهش 13.7 درصدی سزارین در یک سال گذشته بیش از 20 هزار زایمان طبیعی رایگان در شهرهای اردبیل اتفاق افتاده است.

پورفرضی گفت: همچنان عامل مرگ و میر در استان اردبیل سکته‌های قلبی، سرطان و همچنین تصادفات رانندگی است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی رد یک برنامه‌ریزی دقیق سعی می‌کند تا با رفع آثار و نتایج بد این عوامل در سلامت انسان به ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه کمک کند.

وی پزشکان را محور اصلی تأمین سلامت و اجرای طرح تحول سلامت اعلام کرد و یادآور شد: امیدواریم جامعه پزشکی به مأموریت خود در این زمینه به شایستگی عمل کند.

برچسب ها: روزپزشک ، جامعه ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: