کد خبر: ۱۲۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 20
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی قاچاق به فراوانی در فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی وجود دارد، گفت: وزارت بهداشت باید جدیت بیشتری در برخورد با تخلفات این حوزه داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا جمشیدی در خصوص اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشکی، گفت: اخیرا سازمان تعزیرات حکومتی به بحث تخلفات حوزه دارو، درمان و بهداشت ورود جدی داشته که درهمین رابطه طی هفته های گذشته این سازمان تقریبا در سراسر کشور به استفاده مناسب از کالاهای سلامت محور توجه ویژه داشته است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد، ادامه داد: برخی از این اقلام قاچاق و برخی از طریق کمرگ و با نظارت صحیح وزارت بهداشت به کشور وارد شده است.

جمشیدی با بیان اینکه سازمان تعزیرات طرح جامعی را درخصوص مقابله وکاهش قاچاق آماده خواهد کرد، تصریح کرد: درخصوص مقابله با قاچاق تجهیزات پزشکی نیازمند هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره آمار قاچاق دارو در کشور، گفت: خوشبختانه آمار داروی قاچاق درمقایسه با تجهیزات پزشکی پایین تراست اما داروی قاچاق هم در کشور وجود دارد، البته وزارت بهداشت باید با جدیت بیشتری  تخلفات درحوزه دارو و تجهیزات پزشکی را پیگیری کند؛ هرچند که همکاری ها و تعاملات خوبی میان سازمان تعزیرات حکومتی با وزارت بهداشت درحوزه درمان صورت گرفته است.

جمشیدی با بیان اینکه مجتمع ویژه ای درتهران برای پیگیری های جدی تر دربحث قاچاق تجهیزات پزشکی راه اندازی خواهد شد، گفت: امیدواریم که با این پیگیری ها شاهد رسیدگی‌های قاطع و جدی‌تر دربحث قاچاق تجهیزات پزشکی باشیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی قاچاق به فراوانی در فروشگاه های تجهیزات پزشکی وجود دارد، تصریح کرد: درحال حاضر برآورد دقیقی از این موضوع وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخورد و مقابله با قاچاق تجهیزات پزشکی درحال حاضر صورت می گیرد، گفت: به طورحتم برخوردها باید جامع تر، قوی تر و گسترده ترباشد، البته این عزم در میان مسئولان مبنی بر مبارزه جدی تر با قاچاق وجود دارد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه اخیرا دو بیمارستان در تهران به دلیل استفاده چند باره از تجهیزات پزشکی یکبار مصرف تعطیل شدند، افزود: سازمان تعزیرات حکومتی با بیمارستان های متخلف متعددی برخورد داشته است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: