کد خبر: ۱۱۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 18
شفا آنلاین>سلامت>نوبخت از تشکیل کمیته نظارت بر اخلاق پزشکی خبر داد و گفت: برنامه داریم این کمیته ها را به مراکز درمانی به ویژه بیمارستان های دولتی اعزام کنیم.
به گزارش شفا آنلاین،علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان وزارت بهداشت به مناسبت روز پزشک، گفت: در بعد کیفی همه پزشکان باید شروع به خودپالایشی کنند و طی تفاهم نامه ای که انجمن های علمی با سازمان نظام پزشکی تنظیم کرده، کمیته اخلاق پزشکی در هر انجمن تشکیل می شود.

وی ادامه داد: باید با رعایت اخلاق پزشکی ،زمینه را برای رشد این حرفه فراهم کنیم و از نگهبان بیمارستان تا پزشک در داخل اتاق عمل موظف به تکریم و حفظ حرمت بیمار هستند.

نوبخت از تشکیل کمیته های نظارت خبر داد و افزود: تصمیم داریم این کمیته ها را به مراکز درمانی به ویژه بیمارستان های دولتی اعزام کنیم. گرچه رعایت موازین اخلاقی و علمی اهمیت دارد اما نمی گویم به بحث تعرفه ها نباید پرداخته شود.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای بیمه سلامت را نویدی دیگر برای پزشکان خواند و گفت: با تدابیر دولت و کمیسیون برنامه و بودجه، هشت هزار میلیارد اعتبار برای بیمه سلامت در نظر گرفته شده که این میزان از بودجه سالانه بیمه سلامت هم بیشتر است.

نوبخت یادآور شد: به کمک این اعتبار کسری بودجه پزشکان،مراکز درمانی، داروخانه ها و شرکت های تولیدی و توزیعی برطرف می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: