کد خبر: ۱۱۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 17
شفا آنلاین>سلامت>رییس هیات مدیره اتحادیه انجمن های علمی گیاهان دارویی ایران گفت: اعلام موافقت وزیر بهداشت با تاسیس داروخانه های گیاهی و سنتی اقدامی شایسته و قابل تقدیر است که زمینه را برای عرضه ضابطه مند گیاهان دارویی مهیا می کند.
به گزارش شفا آنلاین،محمدباقر رضایی در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: حسب اخبار منتشره در برخی جراید، این موضوع با انتقاد صنفی خاصی از جامعه پزشکی روبه رو شده است اما این اتحادیه ضمن استقبال و حمایت از تصمیم جنابعالی و آیین نامه ابلاغی، آماده هرگونه همکاری برای اجرای هرچه بهتر این موضوع است.
وی در این نامه آورده است: از آنجا که این اتحادیه ضابطه مند کردن ارائه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی و سنتی را به نفع آحاد مردم می داند، ضمن رد جریان سازی تصنعی و موج آفرینی اجتماعی، آمادگی اعضای خود را برای حمایت از این اقدام اعلام می کند.
رضایی بیان کرده است که به استناد بند 1-12 سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، وزارت بهداشت متولی تولید و عرضه گیاهان دارویی و سنتی است. اما در حال حاضر نظارت عالی، جامع و قابل قبولی به ویژه در عرصه ارائه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و سنتی وجود ندارد. بنابراین انتظار می رود وضعیت ارائه این گروه از داروها با استانداردهای علمی و مطلوب تری ساماندهی شود.
رییس هیات مدیره اتحادیه انجمن های علمی گیاهان دارویی در این نامه آورده است: با حمایت وزیر بهداشت از طب سنتی و داروهای گیاهی در سال های اخیر، افق روشنی فراروی نظام سلامت ترسیم شده است و با این نگاه منافع ملی بر منافع صنفی یا سایر ملاحظات روزمره اداری و اجتماعی ارجحیت داده شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اواخر تیر ماه سال جاری در حاشیه مراسم ادغام طب سنتی در شبکه بهداشتی - درمانی کشور از تاسیس داروخانه های گیاهی در کشور خبر داد و گفت: آیین نامه این داروخانه ها ابلاغ شده و مجوز آنها به زودی صادر می شود.
دکتر هاشمی در مورد راه اندازی داروخانه های گیاهی گفت: به زودی شاهد تاسیس داروخانه های گیاهی در کشور خواهیم بود؛ مجوز این داروخانه ها به صورت داروخانه های زنجیره ای صادر می شود و این مراکز مستقل از داروخانه های شیمیایی تشکیل می شوند.
برچسب ها: وزیر ، بهداشت ، اتحادیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: