کد خبر: ۱۱۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 18
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>پژوهشگران می‌گویند چین با همه‌گیری بیماری قلبی ناشی از گرایش به سوی سبک زندگی غربی روبرو است و نشانی از کند شدن این گرایش مشاهده نمی‌شود.
به گزارش ،به نقل ازخبرگزاری فرانسه این یافته‌ها که روز دوشنبه ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در ژورنال کالج متخصصان قلب آمریکا منتشر شده است، براساس نخستین بررسی بزرگ از نوع خود برای تجزیه‌وتحلیل طیفی از عوامل خطرساز برای بیماری قلبی در طول چند دهه است.

       بیماری قلبی در طول ۲۰ سال گذشته در چین در حال افزایش بوده است و افراد بیشتر و بیشتری دچار فشارخون بالا، کلسترول بالا، قند خون بالا، داشتن اضافه‌وزن، سیگار کشیدن و بی‌حرکتی شده‌اند.

       این بررسی داده‌های ۲۶۰۰۰ نفر در چین را در فاصله سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۱ تجزیه‌وتحلیل و پیش‌بینی کرده است که این روندها در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۳۱ به چه شکلی درمی‌آیند.

       یانپینگ لی، نویسنده اصلی مقاله این بررسی، دانشمند پژوهشگر در دپارتمان تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی تی‌اچ چن در دانشگاه هاروارد می‌گوید: «تخمین‌ها ما بیانگر این است که افزایش مداوم فشارخون بالا، سبک زندگی بی‌حرکت و افزایش چاقی و بدتر شدن گرایش‌های تغذیه‌ای باعث افزوده شدن میلیون‌ها نفر به موارد جدید حمله‌های قلبی و سکته‌های مغزی در 2 دهه آینده خواهد شد.» این بررسی اغلب موارد بیماری قلب در چین در سال ۲۰۱۱ را به فشارخون بالا، کلسترول بالا و قند خون بالا نسبت می‌دهد که به حدود ۵ میلیون مورد جدید حمله قلبی یا سکته مغزی منجر می‌شوند.

       شیوع فشارخون بالا در چین از 7/7 درصد جمعیت در سال ۱۹۷۹ به 5/33 درصد جمعیت در سال ۲۰۱۰ رسیده است که مشابه میزان‌های مشاهده‌شده در آمریکاست.

       از 8/6 میلیون چینی بالای ۳۵ سال که در سال ۲۰۱۱ درگذشتند، حدود 3 میلیون مورد مرگ یا 4/4 درصد به بیماری قلبی-عروقی مربوط بود.

       سیگار کشیدن و ورزش نکردن نیز با افزایش موارد بیماری قلبی مربوط شده‌اند.

       این بررسی نشان داد که رژیم غذایی چینی‌ها به‌طور مداوم با افزایش مصرف گوشت قرمز، نمک و نوشابه‌های شیرین شده بدتر می‌شود.

       فرانک هو، نویسنده ارشد این مقاله و استاد تغذیه و اپیدمیولوژی در دانشکده چن دانشگاه هاروارد گفت: «چین با همه‌گیری فزاینده بیماری‌های قلبی-عروقی روبرو است و هیچ نشانه‌ای از فروکش این روند مشاهده نمی‌شود.»

       او افزود: «ضروری است ما به پایش این مشکل که به پیامدهای اجتماعی و اقتصادی وخیمی دارد، ادامه دهیم» و ادامه داد که تبلیغ غذا خوردن و عادات ورزشی بهتر «باید به یک اولویت سیاست عمومی ملی ارتقا یابد.»


برچسب ها: چین ، بحران ، بیماری قلبی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: