کد خبر: ۱۱۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 18
شفا آنلاین>سلامت جنسی>گروه‌های تحقیقاتی زیادی در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه می‌توان از سرطان پروستات پیشگیری کرد.
به گزارش شفا آنلاین،   بعضی شواهد حاکی از این است که داروی فیناسترید خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد اما اینکه آیا این دارو خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات را کاهش می‌دهد یا نه، هنوز مشخص نشده است.

غربالگری سرطان پروستات
       غربالگری یعنی آزمایش برای سرطان، پیش از آنکه علائمی داشته باشید. آزمایش غربالگری اغلب به پیدا کردن سرطان در مرحله زمانی ابتدایی کمک می‌کند. وقتی سرطان زود تشخیص داده شود، احتمال پیشرفته بودن آن کمتر و درمان آن آسان‌تر است. زمانی‌که علائم ظاهر می‌شوند، بعید نیست سرطان بسیار پیشرفته باشد. به یاد داشته باشید حتی اگر پزشک غربالگری سرطان پروستات را پیشنهاد کرد، الزاما به این معنی نیست که شما سرطان دارید.

       آزمایش‌های غربالگری زمانی بهترین فایده را دارند که ثابت شده باشد قادرند سرطان را در مراحل اولیه تشخیص دهند و باعث کاهش مرگ و میر ناشی ازسرطان شوند. برای سرطان پروستات، پزشکان هنوز این پاسخ‌ها را نمی‌دانند و تحقیقات زیادی در حال انجام است.

        برنامه مطالعاتی تحقیقاتی بسیاری، با مشارکت هزاران مرد، برای مطالعه غربالگری سرطان پروستات، امروزه در دست انجام است. مرکز ملی سرطان، ترکیب آزمایش DRE و PSA را به‌عنوان راهی برای دستیابی نتایج مناسب‌تر در دست بررسی دارد.

        بعضی سرطان‌ها هرگز علامتی ایجفاد نمی‌کنند یا تهدید‌کننده زندگی نیستند. اگر سرطان با یک آزمایش غربالگری پیدا شود، احتمال درمان آن وجود دارد. اگر در آزمایش غربالگری، سرطان پروستات مشخص شود، مشخص نیست که آیا درمان سرطان پروستات در مراحل اولیه، نسبت به عدم دریافت هیچ نوع درمانی، به بقای طولانی‌تر شما کمک می‌کند یا نه؟

سرطان پروستات
       با پزشکتان در مورد خطر سرطان پروستات و نیاز به تست‌های غربالگری صحبت کنید.
       گفت‌وگوی آزادانه با پزشک به شما در یادگیری بیشتر پیرامون تغییرات پروستات و آزمایش‌های احتمالی، کمک می‌کند.
NCII

برچسب ها: غربالگری ، سرطان ، پروستات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: