کد خبر: ۱۱۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 15
شفا آنلاین>سلامت جنسی>برای مدیریت BPH سه راه وجود دارد:• انتظار مراقبانه (پیگیری منظم زیرنظر پزشک)• دارودرمانی• جراحی


به گزارش شفا آنلاین،  در مورد انتخاب بهترین راه، با پزشکتان صحبت کنید. علائم شما شاید در طول زمان تغییر کنند، بنابراین حتما با پزشک در مورد هر تغییر جدید، صحبت کنید.

       انتظار مراقبانه: مردان مبتلا به BPH که علائم برای آنها مشکل‌ساز نیست، اغلب این راه را انتخاب می‌کنند. انتظار مراقبانه به معنی انجام بررسی‌های سالانه است. بررسی‌ها معمولا شامل معاینه پروستات از راه مقعد و آزمایش‌های دیگر است که در صورت شدیدتر شدن علائم درمان آغاز می‌شود. اگر شما این روش درمانی را انتخاب کرده‌اید، این نکته‌های ساده به شما کمک می‌کنند:
 محدود کردن نوشیدن حاوی کافئین در عصرها .
 تخلیه کامل مثانه، وقتی ادرار می‌کنید.
 به‌طور منظم دستشویی بروید. برای مدت طولانی ادرار خود را نگه ندارید.

       «من و پزشک معالجم، در هر ملاقات، در این‌باره که چه مدت باید انتظار مراقبانه برای BPH داشته باشم، تصمیم می‌گیریم.»

       بعضی داروها علائم BPH را بدتر می‌کنند، بنابراین، با پزشک یا داروساز خود در مورد هر دارویی که مصرف می‌کنید، صحبت کنید، مثل:
 داروهای ضدسرماخوردگی و سرفه (به ویژه آنتی‌هیستامین‌ها)
 آرام‌بخش‌ها
 داروهای ضدافسردگی‌
 داروهای پایین‌آورنده فشار خون

       دارو درمانی: دو نوع داروی اصلی برای درمان BPH وجود دارد. یک نوع ماهیچه‌های اطراف پروستات را شل می‌کند، در حالی‌که نوع دیگر غده پروستات را کوچک می‌کند. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که مصرف همزمان دو نوع دارو اثرات بهتری برای رفع علائم BPH دارد.

       مسدودکننده‌های آلفا: این داروها با شل کردن ماهیچه‌های اطراف پروستات به روان‌تر شدن جریان ادرار کمک می‌کنند اما قادر به کوچک کردن اندازه پروستات نیستند. در بسیاری از مردان، این دارو جریان ادرار را بهتر کرده و طی چند روز، علائم را کاهش می‌دهد. عوارض جانبی محتمل شامل سرگیجه، سردرد و خستگی است.

       مهار‌کننده 5 آلفا – ردوکتاز: این دارو، که نام آن فیناستراید است، باعث کوچک‌تر شدن غده پروستات می‌شود. این دارو با مسدود کردن آنزیمی که برای عملکرد تستوسترون (هورمون مردانه) لازم است، علائم را تسکین می‌دهد. با کوچک‌تر شدن پروستات، نیاز به عمل جراحی هم کمتر می‌شود. مصرف این دارو برای حداقل از 6 ماه تا یک سال، معمولا جریان ادرار را افزایش و علائم شما را کاهش می‌دهد. به‌نظر می‌رسد این دارو در مردانی با پروستات خیلی بزرگ، بهتر عمل می‌کند. شما باید برای جلوگیری از برگشت علائم، به مصرف دارو ادامه دهید.

       این دارو همچنین، برای درمان طاسی در مردان نیز مصرف می‌شود. این دارو می‌تواند عوارض جانبی زیر را در درصد کمی از مردان ایجاد کند:
 کاهش میل جنسی
 مشکلات رسیدن (به) و نگه داشتن حالت نعوظ
 مقدار کمتر منی در انزال

       توجه به این نکته مهم است که مصرف این دارو سطح PSA خون شما را پایین می‌آورد. همچنین، شواهدی مبنی بر اثر فیناسترید بر کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد اما اینکه آیا این دارو خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات را کاهش می‌دهد یا نه، هنوز روشن نیست.

NCII
برچسب ها: درمان ، پروستات ، خوش خیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: