کد خبر: ۱۱۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 12
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس گفت: قول می دهم در این دوره به طور جدی به دنبال اجرای قانون تعرفه پرستاری هستم تا تا این خدمت را به جامعه پرستاری کرده باشم .
به گزارش شفا آنلاین،حیدرعلی عابدی اظهار داشت: در تلاش هستم تا تمام کسانیکه از نظر قانونی مسئول اجرای این قانون هستند را به کمیسیون دعوت کنم تا راهکارها و مشکلات عدم اجرای این قانون بررسی و حل شود.

وی افزود: این قانون مجلس لازم الاجرا است اما سالهاست که برخی با اعمال نظرات شخصی مانع اجرای آن می شوند و نباید اجازه داد این رویه ادامه پیدا کند.  

عابدی با بیان اینکه اجرای این قانون نمی تواند مشکل تبعیضی که الان برای تفاوت پرداخت کارانه های پرستاری و پزشکی وجود دارد را از بین ببرد ادامه داد: چون ماهیت کنونی کارانه پزشکان باید تغییر کند تا این تبعیض ها از بین برود.

وی تاکید کرد:اما این قانون کمک می کند تا نحوه پرداخت ها به پرستاران واقعی تر شود و در حد توان مردم و بیمه ها خواهد بود پس نمی توان گفت  برای دولت بار مالی دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: با اجرایی شدن این قانون پرستاران علاوه بر افزایش کیفیت کار خود، می توانند وارد عرصه پیشگیری و تامین سلامت و ارایه خدمات مراقبتی به مردم در جامعه و خارج از دیوارهای بیمارستان شوند که رقم قابل توجهی صرفه جویی در هزینه های درمانی مردم خواهد شد و پرستار با شناخت بیماری ها و کنترل آن کمک بزرگی در این زمینه خواهد بود. در حقیقت پرستاران به صورت مستقل پیشگیری های اولیه و ثانویه را اجرا خواهند کرد که از این رهگذر منافع آن سهم مردم خواهد بود.

برچسب ها: کمیسیون ، پرستار ، نظام
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: