کد خبر: ۱۱۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 08
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: بر اساس اسناد موجود در بیمارستان‌های دولتی یک جراح عمومی که در مرکز تروما کار می‌کند بین 6 تا 7 میلیون تومان حقوق دارد که اگر کارانه به آنها تعلق نگیرد حقوق‌شان بین 1.5 تا 1600 میلیون تومان است.

به گزارش شفا آنلاین، آقازاده مسرور در نشست خبری در رابطه با مبالغ پرداختی به پزشکان، گفت: با توجه به اسنادی که در بیمارستان‌های دولتی وجود دارد پزشکان عمومی که بیش از 30 سال سابقه کار دارند 2 میلیون تومان حقوق می‌گیرند که البته بابت فعالیت‌هایشان هم کارانه می‌گیرند. در استان‌های زیادی هم اکنون کارانه پرداخت شده مربوط به شهریور سال گذشته است.

وی ادامه داد: به دلیل مشکلات بیمه‌ها سایر کارانه‌ها پرداخت نشده است و در وزارت بهداشت نیز میلیاردها تومان از بیمه‌ها طلب وجود دارد. 

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: هم اکنون متخصص قلب در بیمارستان دولتی که آنژیو و جراحی ندارد دریافتی‌اش با کارانه بین 4 تا 4.5 میلیون تومان و متخصص نورولوژی 4.5 تا 4.7 میلیون تومان می‌گیرد. 

آقازاده مسرور افزود: در برخی رشته‌ها مثل جراحی عمومی در مرکز تروما بین 6 تا 7 میلیون تومان برآورد دارد که البته نوسان دارد و در صورتی است که کارانه پرداخت شود در غیر این صورت حقوق این افراد بین 1.5 تا 1600 میلیون تومان است.

وی گفت: بنابراین حقوق‌های بالای این افراد جای گله ندارد بلکه باید موشکافی شود. جامعه پزشکی از اینکه در هر جایی فعالیت کند ابایی ندارد. پزشکان در هر کجا که موضوعی مردم را تهدید کند وارد کار می‌شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: