کد خبر: ۱۱۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 07
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم رفع مشکلات بیمارستان های دولتی از سوی وزارت بهداشت تاکید کرد وگفت: ارائه آموزش های لازم به مسئولان بیمارستان‌ها برای رعایت استانداردها در جهت کاهش حوادث و تخلفات پزشکی ضروری است.

به گزارش شفا آنلاین،احمد حمزه در واکنش به اظهارات مدیرکل نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه مسئولان برخی بیمارستان‌ها علاقه‌ای به خواندن و رعایت استانداردها ندارند، گفت: متاسفانه افزایش حجم کاری پرسنل بیمارستانی و از سوی دیگر کمبود نیروی انسانی، امکانات و بودجه باعث شده استانداردها در بیمارستان ها و مراکز درمانی رعایت نشده و میزان حوادث افزایش یابد.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته وجود این مشکلات توجیهی برای عدم رعایت استاندارها از سوی مسئولان و پرسنل بیمارستانی و کوتاهی در انجام وظیفه آنها نبوده و در جهت کاهش حوادث پزشکی باید شاخص، اصول و ضوابط وزارت بهداشت از سوی آنها رعایت شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به مسئولان و پرسنل بیمارستان ها برای رعایت استانداردها در جهت کاهش حوادث و تخلفات پزشکی تاکید کرد و افزود: رعایت استانداردها و ضوابط باید به پرسنل و مسئولان بیمارستان ها و مراکز درمانی آموزش داده شود تا منجر به افزایش شکایات مردمی نشود.

حمزه کمبود نیرو و پرسنل را معضل جدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواند و یادآور شد: با وجودی که تعداد زیادی از کادر و پرسنل وزارت بهداشت بازنشسته شدند ولی متاسفانه تاکنون این نیروها جایگزین نشده این در حالی که تخت های بیمارستانی هم افزایش یافته است.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس دهم، ادامه داد: با اجرای طرح تحول سلامت منابع وزارت بهداشت دچار افت شدید شده و علاوه بر این افزایش حجم کاری پرسنل را به دنبال داشته است درحالیکه منابع مناسبی هم در اختیار وزارت بهداشت برای رفع مشکلات قرار نگرفت، بنابراین این مشکلات دست به دست هم داده و موجبات کاهش استانداردها را در بیمارستان‌های دولتی فراهم آورده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  مجلس شورای اسلامی، بر لزوم رفع مشکلات بیمارستان های دولتی از سوی وزارت بهداشت تاکید کرد و افزود: وزارت بهداشت باید حمایت بیشتری از بیمارستان های دولتی داشته و درکنار این بیمارستان های خصوصی و دولتی باید نسبت به رعایت استانداردها و ضوابط وزارت بهداشت اقدام کرده تا دچار کاهش درجه نشده و مهمتر از این خطاها و قصورات پزشکی به پایین میزان خود برسد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: