کد خبر: ۱۱۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 07
شفاآنلاین :جامعه پزشیک >سلامت > رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سفر یک‌روزه به شهرستان دامغان در 15 مردادماه 95، با حسن بیگی نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، مجد فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان دامغان دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش شفاآنلاین ،اولین برنامه این سفر یک‌روزه، نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار در محل فرمانداری این شهرستان بود.
در این نشست رئیس دانشگاه، طی سخنانی ضمن تشکر از حمایت‌های نمایندگان استان و کشور در اجرای برنامه تحول نظام سلامت گفت: همراهی‌ها و کمک‌های نمایندگان باعث گردیده اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به‌تبع آن دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص برنامه تحول نظام سلامت راحت‌تر و سریع‌تر اجرایی گردد.
وی به بیان گزارشی از اجرای برنامه تحول نظام سلامت از اردیبهشت سال ۹۳ تاکنون پرداخت و تشریح نمود: برنامه تحول نظام سلامت با ابلاغ سیاست کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای شاخص‌های سلامت برای دستیابی به جایگاه اول در منطقه آسیای جنوب غربی بود کلید خورد.
 رئیس دانشگاه افزود: دولت تدبیر و امید نیز در اجرا، توصیه‌ها و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری موضوع سلامت مردم را سرلوحه همه امور قرارداد و به دنبال آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه تحول نظام سلامت را از اردیبهشت سال ۹۳ آغاز نمود و در این خصوص سه‌گام مهم و اساسی برداشت.
دکتر شادنوش گام نخست را اجرای هفت بسته خدمات درمانی و نیز ابلاغ کتاب تعرفه‌ها و ارزش نسبی خدمات سلامت را گام‌های دوم و سوم برنامه تحول عنوان کرد و ادامه داد: این دانشگاه تاکنون در راستای اجرای این برنامه‌ها و ارائه خدمات باکیفیت به مراجعین محترم بالغ‌بر 250 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی بهداشتی تحت پوشش این دانشگاه خریداری نموده است؛ که خوشبختانه در نظرسنجی‌های به‌عمل‌آمده از سوی مسئولین کشوری و استانی بالغ‌بر 90 درصد رضایت گیرندگان خدمت را کسب نموده است.امسال نیز در تلاش هستیم این خدمات را افزایش داده تا ان‌شاءالله با کمک همه مسئولین کشوری و استانی، به همان هدف اصلی و نهایی که مدنظر سیاست‌گذاران حوزه سلامت است دست‌یابیم.
حسن بیگی نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامیبا اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، بیان داشت: اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در حوزه‌های تحت پوشش این دانشگاه به‌ویژه در شهرستان دامغان نتیجه تلاش و کوشش صادقانه مسئولین حوزه سلامت، پزشکان و کارکنان زحمتکش و دلسوز بهداشتی درمانی این دانشگاه است که از تمامی این عزیزان سپاسگزارم.
وی در ادامه با اشاره به توسعه آموزشی در شهرستان دامغان، گفت: با توجه به بهره‌برداری از دانشکده بهداشت جدید دامغان و توسعه رشته‌های این دانشکده در چند سال اخیر، بحمدالله در این دانشکده نسبت به سنوات گذشته پیشرفت‌های خوبی حاصل‌شده است وی از زحمات مسئولین آموزشی دانشگاه و کارکنان خدوم این دانشکده قدردانی کرد.
 رئیس دانشگاه در ادامه سفر با حضور در شورای اسلامی شهر دامغان با رئیس و اعضای این شورا و اعضا کمیسیون بهداشت و درمان این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این دیدار با بیان اینکه در اجرای طرح تحول سلامت این دانشگاه موفقیت‌های کشوری کسب کرده است، افزود: بیمارستان ولایت دامغان در بین ۵۸۰ بیمارستان کشور در راستای اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت رتبه اول کشور را به دست آورده است، امروز 93 درصد خدمات بهداشتی و درمانی موردنیاز شهروندان استان سمنان در داخل همین استان ارائه می‌شود.
وی بابیان اینکه خدمات در حال ارائه در بیمارستان ولایت دامغان در حد بیمارستان‌های خصوصی است از افزایش بیش از صددرصدی تعداد پزشکان متخصص و افزایش 25 درصدی ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان ولایت دامغان در سه سال گذشته خبر داد و افزود: امروز 47 پزشک متخصص در دامغان خدمات پزشکی ارائه می‌دهند درحالی‌که این آمار در سال 1392 تنها 23 نفر بوده است.همچنین ضریب اشغال تخت‌های این بیمارستان امروز به 83 درصد رسیده است.یکی از مهم‌ترین اتفاقات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان ایجاد کلینیک تخصصی با حضور پزشکان متخصص در تمامی رشته‌ها است.
دکتر شادنوش با اشاره به اینکه تمام ساختمان‌های حوزه بهداشت و درمان دامغان به‌صورت ۱۰۰ درصد تملکی بوده و اجاره‌ای نیست و این امر یکی از امتیازات خوب این شهرستان است، خبر داد و اضافه کرد: دو پروژه در دست احداث این دانشگاه در شهرستان دامغان شامل پایگاه بهداشتی و درمانی شهرک بوستان و پایگاه سلامت مهر است که ان شاء الله پس از تکمیل به بهره‌برداری خواهد رسید؛ و بازسازی ساختمان‌های بهداشتی و درمانی استان با قدمت بالای ۲۵ سال یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار این دانشگاه است.
وی با اشاره به نحوه توزیع امکانات و تجهیزات حوزه بهداشت و درمان در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان خاطرنشان کرد: ارائه و توزیع متوازن امکانات و تجهیزات حوزه سلامت، از مهم‌ترین رویکردهای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه است.
در ادامه مسئولین شورای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان دامغان موضوعات خود را مطرح نموده، رئیس دانشگاه با ارائه راهکارهای عملیاتی موانع موجود در مسیر توسعه بهداشت و درمان آن شهرستان را بیان کرد.
زارع زاده رئیس شورای اسلامی شهر دامغان ضمن ابراز خرسندی از تحول و توسعه این شهرستان در حوزه‌های بهداشتی درمانی و آموزشی در چند سال اخیر، بیان داشت: بحمدالله دستاوردهای طرح تحول سلامت در این شهرستان کاملاً مشهود است. رضایت بالای مردم از حوزه سلامت نشان از تلاش و دلسوزی شبانه‌روزی مسئولین، پزشکان و کارکنان خدوم این حوزه است و ما نمایندگان مردم شهرستان دامغان از تلاش و زحمات دلسوزانه این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنیم.
از دیگر برنامه های این سفر، عیادت رئیس دانشگاه از احمد صداقتی بود.
دکتر شادنوش در این عیادت با وی و خانواده اش به گفت‌وگو پرداخت و از نزدیک در جریان روند درمان بیماری وی قرار گرفت.
در ادامه این سفر یک‌روزه دکتر شادنوش رئیس دانشگاه، از بخش‌های مختلف بیمارستان ولایت و مرکز ام ار ای بازدید کرد همچنین با حضور در دانشکده بهداشت مسائل آموزشی آن شهرستان را بررسی نمود.
گفتنی است: معاون درمان، مدیر گسترش شبکه و مدیر روابط عمومی دانشگاه، روسای شبکه بهداشت درمان، بیمارستان ولایت و دانشکده بهداشت دامغان، دکتر شادنوش رئیس دانشگاه را در این سفر همراهی نمودند.
 
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: