کد خبر: ۱۱۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 06
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن بیماری آلوپسی ایران گفت: هم اکنون حدود پنج هزار بیمار آلوپسی در کشور وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین،علیرضا محقق با بیان اینکه آلوپسی یک واژه عمومی (یونانی) به معنای کاهش موی سر یا هر قسمتی از بدن به هرعلتی است اظهار کرد: این بیماری به دلیل عوارض داروها، خود ایمنی، کم خونی، هورمونی در شخص به وجود می آید.
وی افزود: این بیماری مسری نیست و عوامل ژنتیکی در کنار عوامل محیطی نقش مهمی در بروز این بیماری دارد.
وی اظهارکرد: در این بیماری سیستم ایمنی به فولیکول های مو ( ساختارهایی که مشتمل بر مو می شود) حمله کرده و باعث ریزش مو می شود.
محقق با بیان اینکه این بیماری اغلب دربین افراد سالم ایجاد می شود گفت: انواع این بیماری شامل آلوپسی آره آتا بصورت سکه ای، آلوپسی آره آتا توتالیس بصورت تیکه ای و آلوپسی آره آتا یونیورسالیس بصورت تمام شکل است که بیشتر بیماران در ایران بصورت تمام شکل دچار این بیماری هستند.
وی خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از بیماران آلوپسی آره آتا در ایران در تاریخ 22 دی ماه 1392 بصورت رسمی شکل گرفت تا زمینه ای برای کمک و حمایت های روان شناختی و اجتماعی از افراد مبتلا به این عارضه فراهم شود.
در این رابطه رئیس هیات مدیره انجمن بیماری آلوپسی ایران گفت: این انجمن با هدف بازگرداندن مبتلایان به عارضه آلوپسی به صحنه زندگی اجتماعی و حفظ آنان در این صحنه، کمک به کاهش آلام روحی و روانی آنان و خانواده هایشان، افزایش سطح آگاهی های جامعه در برخورد صحیح با این مساله شکل گرفت.
حمیده حسین پور با بیان اینکه مهمترین اهداف این انجمن ایجاد کسب وکاراست، افزود: خالق چندین برند معتبر در ایران به نام علی چمنی با عنوان درآمد سبز فعالیت هایی در این انجمن برای بیماران انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد: با هدف ایجاد شغل و رفع بیکاری روشهای مختلف درآمد زایی به بیماران انجام شده است.
وی همچنین ازبرگزاری دومین نشست تخصصی انجمن بیماران آلوپسی خبرداد و گفت: این نشست روز گذشته با حضور حدود 300 نفر از بیماران و با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاهی در تهران برگزار شد.
حسین پور از ایجاد نمایندگی درسایراستانهای کشور خبر داد وگفت: انجمن بیماری آلوپسی در استانهای اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، کرمانشاه و چندین استان کشور با هدف جذب و حمایت از بیماری آلوپسی شکل گرفته است.
وی از همه خیرین و مسئولین وزارت بهداشت و درمان درخواست کرد که با هدف پیشگیری از این بیماری انجمن بیماری آلوپسی را حمایت کنند.
برچسب ها: آلوپسی ، سلامت ، بیماری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: