کد خبر: ۱۱۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 06
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معتقد است که اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، مشکل پرداخت های نجومی پزشکان را حل می کند.
به گزارش شفا آنلاین، اکبر ترکی گفت: باید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از وزیر بهداست، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات سئوال کنند اما تا کنون جلسات اولیه برگزار شده و دو  طرح برگشتی نیز از شورای نگهبان  داشتیم که آنها را بررسی کرده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر که موضوع فیش های حقوقی و پرداخت بالای کارانه به پزشکان مطرح می شود جای خالی اجرای این قانون بیشتر مشخص است چون هدف از تصویب این قانون اصلاح نظام پرداخت ها به پزشک و پرستار است.

ترکی افزود: اگر به پرستاری بی توجهی شود آسیب های زیادی به مردم می رسد اما نباید به صورت صنفی به دنبال حقوق پرستار و پزشک بود چون آنها به عنوان یک تیم در بیمارستان ها کار می کنند و باید حقوق هر دو گروه رعایت شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نباید بیمه ها به خاطر بار مالی هر بار اجرای این طرح را به تعویق بیندازند گفت: حل واقعی مشکل دریافتی پرستاران نیاز به اجرای طرح تعرفه خدمات پرستاری دارد و باید در کمیسیون این موضوع پیگیری شود.

ترکی تاکید کرد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، انگیزه های کار پرستاران را بالا می برد و با توجه به شرایط اقتصادی باعث عملکرد مضاعف و با آرامش پرستاران می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: