به گفته خردمند سلامت موضوعی روزمره است که آحاد مردم هر روز به نوعی با آن سرو کار دارند لذا پرداختن به این مساله از جذابیت فراوانی برای مخاطب که مردم باشند، برخوردار است.
*اخبار مربوط به قصور پزشکی جذابیت خاصی برای مخاطبان دارد
وی ادامه داد: از سوی دیگر چنین مواردی سوژه ژورنالیستی جالبی نیز برای دست اندرکاران حوزه رسانه است چرا که اخبار مربوط به خطا ها یا قصورهای پزشکی جذابیت خاصی برای مخاطبان داشته در صورتی که در سایر مشاغل این حساسیت مشاهده نمی شود.
عضو شورای عالی با بیان اینکه رصد شبکه های اجتماعی و حتی رسانه های دیجیتال امری سخت و یا حتی غیر ممکن است، تصریح کرد: وظیفه مسوولین و جامعه پزشکی، آگاه ساختن مردم از جوانب مختلف اقدامات درمانی تشخیصی پزشکان، احتمال بروز عوارض و نهایتا القای منطقی صبر و تامل در مردم است که تا حصول نتیجه کارشناسی در موارد قصور پزشکی از هرگونه اظهارنظر یا قضاوت شتابزده پرهیز کرده و نسبت به دستگاه های رسیدگی کننده به شکایات اعم از دادگستری، نظام پزشکی و پزشکی قانونی اطمینان کافی داشته باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد نظام پزشکی موظف است تا ارتباط رسانه ای خود را با مردم تقویت نموده تا این سازمان به عنوان مرجعی قابل اعتماد در نزد مردم سربرآورد.
نظام پزشکی