کد خبر: ۱۱۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 05
شفا آنلاین>اجتماعی>شرکت فیس بوک که مدت ها است از یک شبکه اجتماعی فراتر رفته است، به تازگی آزمایشگاه های ویژه ای را تاسیس کرده است که قرار است تا در آنها موارد مربوط به آینده فناوری طراحی و آزمایش شوند.
به گزارش شفا آنلاین،سخت افزارهایی نظیر عینک واقعیت مجازی اوکولوس ریفت، پهپادهای اینترنتی و دستگاه های متن باز مربوط به شبکه نقش بسیار بزرگی در تامین آینده کمپانی فیس بوک خواهند داشت و این کمپانی تصمیم دارد تا برای تولید این فناوری ها، پشتوانه و شرایط بسیار ویژه ای برای شروع داشته باشد.

ساخت چنین آزمایشگاه مجهزی برای فیس بوک چندان دور از انتظار نیست و این کمپانی فضای بسیار زیادی برای توسعه سخت افزارهای خود با استفاده از تجهیزات یاد شده خواهد داشت و البته همین امر نیز نیاز این شرکت به کمپانی ها و تجهیزات خارجی را کاملا رفع می کند

در همین راستا نیز شرکت فیس بوک به راه اندازی آزمایشگاهی بسیار بزرگ در این زمینه پرداخته است که قرار است در آن به مدل سازی، ساخت نمونه های آزمایشی و تجزیه و تحلیل شکست ها پرداخته شود. این آزمایشگاه که Area 404 نام گرفته است بر خلاف دیگر آزمایشگاه ها به بخش های ویژه برای هر محصول تقسیم نشده است و تنها دو بخش مهندسی الکترونیک و کارگاه نمونه سازی در آن وجود دارند.

هدف اصلی از این طراحی منحصر به فرد تشویق تیم های مختلف برای همکاری با یکدیگر و در نتیجه اختراع ابزارهای جدیدی است که ممکن است دستیابی به آنها در گروه های جدا افتاده و تقسیم شده ممکن نباشد. نیمی از بخش نمونه سازی این آزمایشگاه مجهز به تجهیزات سنگین است که احتمال دیدن آنها در کارخانه ها بسیار بیشتر از یک آزمایشگاه است. برای مثال دستگاه هایی مانند دستگاه فرز، واترجت (دستگاه برش مواد با استفاده از فشار شدید آب)، دستگاه سی تی اسکن و میکروسکوپ های الکترونی را می توان به راحتی در این آزمایشگاه در اختیار داشت.

ساخت چنین آزمایشگاه مجهزی برای فیس بوک چندان دور از انتظار نیست و این کمپانی فضای بسیار زیادی برای توسعه سخت افزارهای خود با استفاده از تجهیزات یاد شده خواهد داشت و البته همین امر نیز نیاز این شرکت به کمپانی ها و تجهیزات خارجی را کاملا رفع می کند. پیشرفت فیس بوک به حدی رسیده است که واقعا نمی توان میزان و سرعت تغییر این کمپانی را اندازه گیری کرد و روزهای تمرکز این کمپانی بر روی عرضه خدمات به عنوان یک شبکه اجتماعی مدت ها پیش به اتمام رسیده است. هم اکنون می توان فیس بوک را یک کمپانی فناوری بسیار بزرگ دانست که در تمام زمینه ها فعال بوده و تولیدات فیزیکی آن برای آینده این شرکت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: