کد خبر: ۱۱۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 03
شفا آنلاین>سلامت>آب‌های ساحلی اطراف شهر "ریودوژانیرو"ی برزیل که محل برگزاری بسیاری از بازی‌های المپیک خواهد بود به انواع ویروس‌ها و باکتری‌های مضر آلوده است.

به گزارش شفا آنلاین،سیاست لایوساینس در مطلبی تازه به بیماری‌هایی اشاره کرده که در صورت فرو بردن آب‌های آلوده ریو احتمال ابتلا به آنها وجود دارد.

کارشناسان معتقدند در صورتیکه آب به فاضلاب آلوده باشد چندین پاتوژن معمول و شایع در آن وجود خواهد داشت که به بیماری افراد منجر می‌شود. انواع بسیاری از میکروب‌ها در فاضلاب خام وجود دارد که زمینه ساز ابتلای افراد به بیماری‌هاست.

مطالعه انجام گرفته روی سواحل ریو حاکی از وجود سطح بالایی از انواع ویروس‌ها در این منطقه است. همچنین بیشترین نگرانی‌ها برای ورزشکاران و احتمال آلوده شدن آنان به این ویروس‌هاست. علاوه بر این، اگرچه باکتری‌هایی از قبیل E.Coli در فاضلاب پیدا می‌شود، باکتری‌ها در آب‌های شور تجزیه شده و بنابراین عفونت‌های باکتریایی کمتر است. در مقابل، ویروس‌ها می‌توانند در آب‌های شور از خود مقاومت نشان دهند و زنده بمانند.

از جمله پاتوژن‌هایی (عوامل بیماری‌زا) که در آب‌های آلوده به فاضلاب وجود دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آدنوویروس: اگرچه این ویروس‌ها عامل بیماری‌های تنفسی هستند اما برخی از انواع آنها از طریق آب آلوده منتقل می‌شوند و التهاب شکم و معده را به همراه دارند.

نورو ویروس: این ویروس که عامل شیوع بیماری در کشتی‌های مسافرتی است بسیار شایع بوده و اسهال و استفراغ را در فرد آلوده ایجاد می‌کند.

روتاویروس: این ویروس با اسهال شدید، تب و استفراغ همراه است که عامل اصلی اسهال در نوزادان به حساب می‌آید.

هپاتیت A: یکی از شایع‌ترین ویروس‌هایی که از طریق آب آلوده منتقل می‌شود هپاتیت A است که موجب عفونت کبد می‌شود. در برخی از مبتلایان به هپاتیت A علائمی مشاهده نمی‌شود اما این ویروس می‌تواند با علائمی همچون تب، حالت تهوع، استفراغ، تیره شدن رنگ ادرار و زرد شدن رنگ پوست یا چشم‌ها همراه باشد.

آسترو ویروس: این نوع ویروس همچون نورو ویروس یا روتا ویروس شایع نیست اما می‌تواند زمینه ساز شیوع گسترده بیماری در افراد باشد. این ویروس عامل اسهال شدید به خصوص در کودکان زیر دو سال است.

باکتری ویبریو: این باکتری‌ها در آب‌های گرم زنده می‌مانند و عفونت ناشی از آنها در فرد آلوده، خود را با اسهال، استفراغ و دردهای شکمی برای مدت هشت روز نشان می‌دهد.

کریپتوزپوریدیوم: وجود این انگل که موجب اسهال در فرد می‌شود در افرادی با سیستم ایمنی ضعیف همچون مبتلایان به HIV / ایدز محتمل‌تر است.

برچسب ها: آلوده ، ریو ، ویروس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: