کد خبر: ۱۱۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 02
شفا آنلاین>سلامت>پس از اینکه دیروز یک پسر در سیبری روسیه جان خود را بر اثر سیاه زخم از دست داد، 90 نفر از جمله 50 کودک در شمال روسیه (سیبری) تحت بررسی های شدید پزشکی قرار گرفتند.

  به گزارش شفا آنلاین،معاینات نشان می دهد هشت تن به سیاه زخم مبتلا هستند. محققان احتمال می دهند که سیاه زخم در روسیه از طریق گوزن شمالی شیوع پیدا کرده است.
بیش از دو هزار و 300 گوزن شمالی بر اثر شیوع سیاه زخم در منطقه یامالو-ننتس سیبری جان خود را از دست داده اند. دولت روسیه نیروهای آموزش دیده را برای کمک به منطقه فرستاده است.
بیشتر افراد بستری شده در بیمارستان، خانواده دامداران هستند و حتی اگر هیچ نشانه ای از بیماری نیز نداشته باشند، مورد بررسی قرار می گیرند. خانواده ها به اردوگاهی در 60 کیلومتری بیمارستان محل نگهداری بیماران آلوده به سیاه زخم منتقل شده اند.
آخرین تاریخ شیوع سیاه زخم در این منطقه در سال 1941 میلادی بوده است و بیشتر قربانیان دامداران بوده اند.
سیاه زخم یک بیماری عفونی است که بر اثر نوعی باکتری به نام باسیلوس آنتراسیس ایجاد می شود. تماس با حیوانات آلوده یا فراورده های آن ها از قبیل پشم، مو، پوست، گوشت و استخوان مهمترین عامل انتقال به انسان است. معمولا هاگ سیاه زخم سال ها در خاک پنهان می ماند تا از طریق زخم باز، وارد بدن حیوانات شود. کارگران کشتارگاه ها بیشترین افراد در معرض خطر هستند. تنها راه درمان سیاه زخم، آنتی بیوتیک است.
برچسب ها: سیاه زخم ، مبتلا ، شیوع
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: