کد خبر: ۱۱۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 01
شفا آنلاین>سلامت>مدير كل دفتر نظارت و اعتباربخشى ،عفونت گوارشى را علت مرگ قطعى بيماران دياليزى خواند و گفت: اين افراد از نقص ايمنى شديد رنج مى بردند.
به گزارش شفا آنلاین،محمدحسين میردهقان، مدیر کل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت با اشاره به اينکه2 آزمایشگاه در اهواز و تهران، علت عفونت منجر به فوت 4 تن از هموطنانمان در بیمارستان سینا را بررسی کرده اند، گفت: بررسی های جدید تیم ویژه وزارت بهداشت نشان می دهد علت فوت این 4 تن ابتلا به عفونت گوارشی بوده است. 

مدیر کل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت اظهار داشت: عفونت گوارشی در افراد با وضعیت ایمنی مناسب و سلامت عمومی مساعد منجر به مرگ نمي شود اما با توجه به اینکه متاسفانه این 4 تن از بیماری زمینه ای پیشرفته و نقص ایمنی جدی و بسیار شدید رنج می بردند، این عوامل زمینه ای منجر به فوت ناشی از ابتلا به عفونت گوارشی و اسهال عفونی شده است. 

وي ادامه داد: یکی از این بیماران فوت شده مبتلا به سرطان پیشرفته کلیه، يكی از آن ها مبتلا به نارسایی پیشرفته کبدی (سیروز کبدی) و 2 تن دیگر از فوت شدگان به نارسایی پیشرفته قلبی مبتلا بوده اند، همچنین 4 تن دیگر از مبتلایان به این عفونت گوارشی در بیمارستان بستری بوده و حال عمومی مناسبی دارند. 

ميردهقان يادآور شد: هنوز تیم کارشناسی اعزامی وزارت بهداشت در بیمارستان سینا جهت بررسی نهایی، مستقر می باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: