کد خبر: ۱۱۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 28
شفا آنلاین>سلامت>نخستین مرکز طب سالمندان کشور روز پنجشنبه طی مراسمی در بیمارستان تامین اجتماعی (17 شهریور) مشهد آغاز به کار کرد.

 به گزارش شفا آنلاین،معاون درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی کشور در این مراسم گفت: سازمان تامین اجتماعی برای سالمندان در سه حوزه فرهنگی، اجتماعی و همچنین درمان و بیمه خدمات مختلفی در حال اجرا دارد.
دکتر مهدی درخشان افزود: تاسیس مراکز طب سالمندان از اقدامات تامین اجتماعی در حوزه درمان می باشد که به صورت آزمایشی از استان خراسان رضوی آغاز شده است.
وی اظهار کرد: بعد از اجرای آزمایشی این طرح در استان خراسان رضوی که حدود سه ماه برآورد می شود، مرکز طب سالمندان در استان اصفهان نیز دایر می شود که به تدریج در تمام مراکز درمانی تامین اجتماعی کشور راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: کنترل و پیشگیری از بیماریهای دوران سالمندی و ارائه منظم و مستمر مراقبت های بهداشتی و درمانی به سالمندان زیر پوشش تامین اجتماعی، هدف اصلی راه اندازی مراکز طب سالمندان در کشور است.
درخشان افزود: سالمندان در معرض بیماریهای مختلف از جمله بیماریهای عروقی، اسکلتی و استخوانی و روانپزشکی قرار دارند.
رئیس بیمارستان 17 شهریور مشهد نیز در این مراسم گفت: مرکز طب سالمندان مستقر در این بیمارستان نخستین مرکز طب سالمندان در کشور به شمار می رود.
دکتر کیومرث افسری افزود: در مرحله اول دو هزار و 500 نفر از سالمندان بالای 60 سال و دارای بیماریهای مزمن شناسایی شده و برای ارائه درمان های تخصصی در این مرکز مورد غربالگری قرار می گیرند.
وی بیان کرد: پیشگیری و کنترل بیماریها در دوره سالمندی مهم ترین هدف تشکیل مراکز طب سالمندی است.
بیمارستان 17 شهریور مشهد با قدمت حدود 50 سال یکی از سه بیمارستان زیر پوشش تامین اجتماعی در استان خراسان رضوی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: