کد خبر: ۱۱۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 07
رئیس انجمن جراحان کودکان ایران در گفتگو با شفا آنلاین تاکید کرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن جراحان کودکان ایران، ختنه را یکی ازعمل های جراحی حساس درپسربچه ها دانست وگفت: متأسفانه افراد غیرمتخصص در این زمینه مداخلاتی می کنند که این اقدامها عوارض بسیارجدی در پی دارد.
دکتر احمدخالق نژادطبری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: ختنه در کشورهای اسلامی یکی از عمل های شایع در پسربچه ها به شمار می رود که دقت در انجام این عمل بسیار حساس می تواند از بروز مشکلات  یک ختنه ناقص جلوگیری کند.

وی ادامه داد: ختنه علاوه بر دستور مذهبی دارای یکسری دستورات بهداشتی و علمی است .در نتیجه والدین از نظر زمان مناسب انجام ختنه و همچنین مراقبت های جزئی آن باید با پزشک معالج کودک شان مشورت های لازم را داشته باشد.

فوق تخصص جراحی کودکان تأکید کرد: متأسفانه در کشورما افراد مختلفی در انجام این عمل جراحی حساس مداخله می کنند در حالی که ختنه باید توسط پزشکان متخصص انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ختنه در زمان نوزادی انجام شود باید یکسری مراقبت ها از نظر نگهداری، شستشو و چرب کردن محل ختنه و نوک مجرا به صورت منطقی انجام گیرد تا مانع از ایجاد چسبندگی های بعد از ختنه و تنگی در نوک مجرا شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: