کد خبر: ۱۱۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 22
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت گفت: هدف نظام بهداشتی و درمانی کشور ارتقای سلامت مردم است و این موضوع باید هدف فارغ التحصیلان علوم پزشکی هم باشد.
به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در مراسم پنجمین جشن یکپارچه دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران که بعد از ظهر امروز در دانشکده تربیت بدنی تهران برگزار شد، اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه تهران دانشگاه الگوی کشور است و من از زحمات پدر و مادران این دانشجویان که فردی را برای خدمت به سلامت مردم تقدیم جامعه می کنند، تشکر می کنم. 

وی با آرزوی موفقیت برای این فارغ التحصیلان بیان کرد: قبولی در دانشگاه تهران برای من آرزو بود که پدرم نیز بیش از من پس از قبولی خوشحال بود و آموختن رشته های مختلف در این دانشگاه افتخار بزرگی است. 

قائم مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: اکنون ابتدای فعالیت با عظمت این افراد است که می توانند در حوزه سلامت خدمت کنند و مهمترین پیام این است که کل نظام سلامت با تمام کارکنان و امکانات وسیله ای برای ارتقای سلامت مردم است و فارغ التحصیلان هر قدمی که بر می دارند برای افزایش سلامت مردم باشد. 

وی افزود: باید منافع خود را در سلامت مردم بگنجانید و رشته های پزشکی، داروسازی، پرستاری وغیره صرفاً یک شغل نیست و کاری مبتنی بر منافع و مصالح جامعه است که با سوگند آنها را بر خود ترجیح می دهید و به یک حرفه مقدس تبدیل می شود. 

دکتر مسلم بهادری رییس دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مراسم اظهار داشت: دفتر فارغ التحصیلی از سال 85 به همت دکتر لاریجانی وحمایت اعضای هیئت علمی و روسای دانشکده های مختلف تشکیل شد که اساس آن همبستگی و ارتباطات بین دانشجویان علوم پزشمکی در این دوره بود.

وی درباره علت یکپارچه بودن این جشن بیان کرد: جمع دانش آموخته علوم پزشکی سرباز و خدمتگزار وطن بدون توجه به مقطع تحصیلی هستند و همه به دانشگاه و مردم خدمت رسانی می کنند.

رییس دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: این مراسم نمادی برای همبستگی رشته های علوم پزشکی در خدمت رسانی به بهداشت و سلامت جامعه است و با توجه به اینکه دانشگاه تهران با بیش از یک قرن سابقه توانسته بروز باشد و تمام رشته هایی که به سلامت جامعه کمک می کند را تربیت می کند.

وی با اشاره به اینکه رتبه های زیر هزار کنکور سراسری به دانشگاه تهران وارد می شوند، گفت: سالانه در حدود هزار و 500 دانش آموخته داریم که خانواده های آنها در کنار فرزندان خود حضور دارند.

در این مراسم توسط دکتر بهادری و حریرچی از کتاب یادنامه دانش آموختگی رو نمایی شد. 

علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه رتبه های برتر در این دانشگاه وارد و فارغ التحصیل می شوند، گفت: در سال تقریباً 2 هزار دانشجوی جدید از بین برترین رتبه های کنکور داریم و همه در عرصه سلامت دانش می آموزیم و آن را به کار می گیریم. 

وی در خصوص این مراسم اظهار کرد: جشن یکپارچه دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران هر ساله برگزار می شود که امسال پنجمین سال آن است و با وجود اینکه برنامه های دیگری در دانشکده ها اجرا می شود، اما جشن یکپارچه از تمام مقاطع تحصیلی انگیزه ای برای ورود به بازار کار در این فارغ التحصیلان ایجاد می کند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: باید به یاد داشته باشند وقتی در عرصه سلامت به خدمات می پردازند، اولویت حفظ منافع مردم در سلامت و ارتقای آن است و اگر گاهی گروه پزشکی مورد بی مهری قرار می گیرند، اولویت را سلامتی مردم قرار دهند که هیچ چیز در مقابل با حفظ سلامت مردم اهمیت ندارد و آنها قدردان هستند.

گفتنی است،در این مراسم با حضور دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، ریاست دانشگاه و روسای دانشکده های مختلف از استادها و دانشجویان برتر تقدیر به عمل آمد و در پایان مراسم سوگندنامه توسط دکتر بهادری، اعضای هیئت علمی و فارغ التحصیلان قرائت شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: