کد خبر: ۱۱۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۵ - 2016July 20
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص چشم گفت: استفاده طولانی مدت کودکان و نوجوانان از تلفن همراه به ایجاد ضعف بینایی بویژه نزدیک بینی منجر شود.
به گزارش شفا آنلاین،کی پور متخصص چشم پزشکی درباره استفاده طولانی مدت از تلفن همراه گفت: حدود یک چهار افرادیکه با تلفن همراه به صورت مستمرر و طولانی مدت سروکار دارند با عوارض چشمی مواجه هستند.

متخصص چشم در ادامه افزود: تاری دید، سردرد و سوزش از علائم چشمی است که به عنوان نشانه های سندرم کار با رایانه از آن یاد می گردد.

وی درباره تاثیر پلک زدن بر کاهش خشکی چشم بیان کرد: معمولا هر فرد 15 بار در دقیقه پلک می زند و میزان افرادیکه به صفحات نمایشگر خیره می شوند به نسبت کاهش و به بروز علائم خشکی چشم منجر می شود.

کی پور درباره پیشگیری از سردرد و خستگی چشمی اظهار داشت: کاربران رایانه و تلفن همراه برای پیشگیری از سردرد و خستگی چشمی به صورت ارادی و آگاهانه به دفعات بیشتری پلک بزنند.

این متخصص چشم ادامه داد: این کاربران در فواصل زمانی منظم (هر 20دقیقه به مدت 20 ثانیه) به یک شی در فاصله دور(4 و 5 متری) خیره شده تا مقدمات استراحت و تجدید قوای عضلات چشمی فراهم گردد.

متخصص چشم اظهار داشت: میزان مواجه با نور آبی در صفحات نمایشگر به عواملی نظیر سایز صفحات نمایشگر، میزان روشنی، فاصله ناظر از صفحه نمایشگر و مدت زمان کار با آن بستگی دارد.

وی درباره فیلتر زد نور آبی در تلفن همراه افزود: کاربران رایانه و تلفن همراه تا حد ممکن گوشی خود را از چشمانشان دور و در فواصل زمانی کوتاه به چشمانشان استراحت دهند.

این متخصص چشم اصلاح عیوب انکساری را یکی دیگر از عوامل کاهش علائم چشمی دانست و اظهار داشت: اصلاح عیوب انکساری در کاربران و کاربرد عدسی های دارای پوشش ضد انعکاسی نیز در کاهش علائم چشمی کار زیاد با تلفن همراه موثر است.

وی درباره استفاده از تلفن همراه در نور کم بیان کرد: استفاده از تلفن همراه در نور کم در کیفیت خواب افراد تاثیر نامطلوبی می گذارد و تنظیم توازن هورمون های بدن و عملکرد حافظه افراد را مختل می کند.

متخصص چشم تاکید کرد: استفاده از قطره اشک مصنوعی به کاهش علائم خشکی چشم در اثر کار مستمر تلفن همراه منجر می شود.کاربران تلفن همراه و رایانه تا یک ساعت قبل از خواب باید از کار با تلفن همراه و رایانه خودداری کنند.
برچسب ها: چشم ، خستگی چشم ، تاری دید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: