کد خبر: ۱۱۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۵ - 2016July 18
شفاآنلاین :سلامت >حوادث پزشکی >رویارویی پزشکان و اهالی سینما حالا به جای باریک کشیده شده است.
 جمعه گذشته و همزمان با حضور جمعی از سینماگران در مقابل بیمارستان جم، در اعتراض به آنچه قصور پزشکان در درمان عباس کیارستمی عنوان می‌شود، تصویر مشهور از این تجمع، متعلق به پزشکی بود که این روزها سوژه داغ شبکه‌های اجتماعی شده است. پزشک جنجالی بیمارستان جم با در دست گرفتن پلاکاردهایی نسبت به سخنان داریوش مهرجویی واکنش نشان داد. اما مدت کوتاهی نگذشت که کاربران همیشه در صحنه فضای مجازی متن این پلاکاردها را با فتوشاپ تغییر دادند و هر چه بیشتر به اختلاف جامعه پزشکی و هنرمندان دامن زدند.
در حالی که چند روزی است نوشته‌های روی پلاکارد پزشک ارتوپد بیمارستان جم با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی و البته هنرمندان همراه شده است دکتر حسن عباسی دهبکری پزشک متخصص ارتوپد بیمارستان جم با اشاره به اینکه درگیری بین پزشکان و هنرمندان زیبنده نیست، گفت: من مجبور شدم به خاطر دفاع از خود و جامعه پزشکی در برابر توهین‌ها و تهمت‌ها این کار را انجام دهم.
به گزارش شفاآنلاین ،دکتر عباسی درباره متن دقیق نوشته‌های روی پلاکارد گفت: من هرگز از واژه  ...  علیه آقای مهرجویی استفاده نکردم. البته تأکید می‌کنم این نوع واکنش‌ها ناخوشایند است و اصلاً دلم نمی‌خواهد تکرار شود.

وی در ادامه افزود: آقای مهرجویی به جامعه پزشکی  توهین کردند. همه پزشکان دل‌شان می‌خواست واکنش نشان دهند اما جرأت نداشتند، من حرف دل همه پزشکان را زدم حتی بعد از آن پزشکان از زاهدان و دیگر شهرها تماس گرفتند و این کارم را تأیید کردند.

دکتر عباسی دهبکری اظهار داشت: پزشکان هم می‌توانند کمپین راه بیندازند و لشکرکشی کنند اما درست نیست. ما بد و بیراه شنیدیم. به ما ناسزا گفتند و ناسزا شنیدند.

وی با بیان اینکه ما پزشکان به اندازه کافی زخم خورده و متهم هستیم، گفت: اگر ماجرای فوت مرحوم عباس کیارستمی روشن شود ما هم به جرأت می‌گوییم سوگوارتر از داریوش مهرجویی هستیم البته این موضوع قابل اثبات است که دروغ‌های عجیب و غریب درباره روند درمان کیارستمی ساختند.

  پزشک ارتوپد با اشاره به اینکه آقای مهرجویی در مجلس ختم مرحوم کیارستمی، پزشکان را قاتل خطاب می‌کردند، عنوان کرد: دلم نمی‌خواهد دعوای بین پزشکان و هنرمندان ادامه پیدا کند، من مسئولیت همه حرف‌هایی را که زد‌ه‌ام می‌پذیرم.

وی در پاسخ به اینکه چرا شما چنین واکنشی را در برابر حرف‌های آقای مهرجویی نشان دادید، گفت: من معتقدم اگر سازمان نظام پزشکی کشور در برابر این ناسزاگویی‌ها به انجمن سینماگران اخطار می‌داد این اتفاق نمی‌افتاد.

دکتر عباسی در پاسخ به اینکه سازمان نظام پزشکی کشور بعد از این اقدام شما چه واکنشی نشان داده، اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی وظیفه دارد در برابر توهین و اهانت به پزشکان در تریبون‌های عمومی سکوت نکند، حالا انتظار دارید بنده توبیخ شوم؟

دهبکری در ادامه از برخورد رسانه‌ها با پزشکان گلایه کرد و گفت: همه پزشکان افراد ناجوری نیستند که رسانه‌ها اعلام می‌کنند. اغلب پزشکان مردمان نرمال و بی‌گناهی هستند که همه جوانی و زندگی‌شان را برای سلامت مردم صرف کرده‌اند و قاتل خطاب کردن این افراد جرم بزرگی است.

وی با تأکید بر اینکه من هیچ‌گونه خصومتی با هنرمندان ندارم، بیان کرد: من از سال‌ها پیش بارها مرحوم کیارستمی را ویزیت کرده‌ام، به همین خاطر خودم را در برابر اظهارات مهرجویی سهیم می‌دانستم. وقتی آدم مورد حمله قرار می‌گیرد طبیعتاً باید عکس‌العمل نشان دهد چون پزشکان واکنش نشان ندادند و من دیدم ما خیلی بی‌دفاع هستیم و بدون قضاوت صحیح متــــــــهم می‌شویم و اگر واکنش نشان ندهیم نشانه رضایت ما خواهد بود، بنابراین از حیثیت خود و همکارانم دفاع کردم.

دهبکری درباره یادداشت اخیر مهرجویی به پزشک بیمارستان جم نیز گفت: من 30 سال طبابت می‌کنم و هیچ چیزی برای از دست دادن ندارم حتی به قیمت جانم از آبرویم دفاع می‌کنم. چنانچه این قضیه و تهمت به پزشکان بیخ پیدا کند و کار به مراجع قضایی بکشد من با دلایل مطمئن از خودم دفاع می‌کنم چون از روی هوا حرف نمی‌زنم.

 از سوی دیگر داریوش مهرجویی نیز در واکنشی به این رخداد با لحنی تند توضیح داد که خطابش صرفاً به پزشکانی است که  در درمان کیارستمی سهل انگاری کردند و شواهد آن موجود است. در بخشی از یادداشت خطاب به دکتر عباسی دهبکری آمده است : انگار باید براى شما بازهم تأکید کنم که خطاب من به کل جامعه پزشکى نبوده و نیست، فقط خطاب به پزشکانى است که در طول درمان کیارستمى سهل‌انگارى کردند و تمام شواهد و مدارک آن نزد خانواده کیارستمى موجود است.بد نیست فیلم آسمان محبوب من را ببینید که چگونه از یک پزشک متعهد و با وجدان که جان خود را فداى بیمارانش مى‌کند، تقدیر کرده‌ام.»ایران
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: