کد خبر: ۱۱۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۵ - 2016July 16
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، از نمایندگان خانه ملت خواست که در مقابل هتک حرمت و خشونت علیه پرستاران، واکنش نشان دهند و این قبیل رفتارها را محکوم کنند.
به گزارش شفا آنلاین،محمد شریفی مقدم به اظهارات یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که خواستار عذرخواهی رئیس سازمان نظام پرستاری شده است، گفت: به نظر می رسد که در ماجرای خشونت فیزیکی علیه پرستاران، اصل ماجرا فراموش شده است.

وی با تاکید بر اینکه تکرار خشونت پزشکان علیه پرستاران نتیجه عدم برخورد با این قبیل رفتارهای غیر اخلاقی است، تصریح کرد: آنچه مسلم است، عدم برخورد با رفتارهای خشونت آمیز، منجر به تکرار این رفتارها خواهد شد.

شریفی مقدم ادامه داد: قطعا اگر در گذشته با این قبیل خشونت ها علیه پرستاران برخورد می شد، امروز شاهد تکرار آنها نبودیم. بطوریکه در ۲۰ روز گذشته دو مورد ضرب و شتم پرستاران از سوی پزشکان را در دو بیمارستان دولتی را شاهد بودیم که جای تاسف است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به حمله یک پزشک به پرستار خانم در بیمارستان شهدای تجریش تهران، گفت: سال گذشته بود که یک متخصص در همین بیمارستان با زانو به شکم پرستار خانم زد و امسال نیز یک رزیدنت جراحی در حضور سوپروایزر، به صورت پرستار سیلی می زند.

شریفی مقدم ادامه داد: در بیمارستان شهرستان بابل هم یک متخصص به خودش اجازه می دهد پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دهد.

وی با عنوان این مطلب که این دو حادثه در ۲۰ روز گذشته رخ داده است، افزود: متاسفانه خشونت های کلامی و رفتاری علیه جامعه پرستاری، نهادینه شده و گروهی هستند که نگاه طلبکارانه به پرستاران دارند.

شریفی مقدم با انتقاد از اینکه برخی پزشکان به خود اجازه می دهند هر بی حرمتی به پرستاران روا بدارند، گفت: انگار برخی مسئولین مربوطه با اظهارنظرهای خود، هتاکی و خشونت را برای پزشکان مباح دانسته اند.

وی تاکید کرد: برخی دوستان به جای محکوم کردن و برخورد با عاملین خشونت علیه پرستاران، به مسائلی پرداخته اند که هنوز اتفاق نیفتاده و در واقع، قصاص قبل از جنایت می کنند.

شریفی مقدم با اشاره به صحبت های رئیس سازمان نظام پرستاری در نشست خبری، گفت: توصیه ما به پرستاران، همواره بر خویشتنداری بوده است. اما، عدم برخورد با رفتارهای خشونت آمیز برخی پزشکان، می تواند منجر به مقابله به مثل شود و ما نگران بروز این نوع عکس العمل ها هستیم.

وی ادامه داد: جامعه پرستاری کشور از عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که خود نیز پرستار هستند، انتظار دارد حمایت بیشتری از پرستاران داشته باشد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری افزود: اظهارات دکتر عابدی( عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس)، موجب تعجب جامعه پرستاری کشور شده است.

وی افزود: اینکه ایشان جامعه پرستاری و اعضای شورای عالی نظام پرستاری را تهییج می کند در مقابل رئیس سازمان نظام پرستاری موضع بگیرند، جای تعجب دارد.

شریفی مقدم در پایان تاکید کرد: پرستاران در راستای دفاع از حقوق مردم کتک خورده اند و انتظار جامعه پرستاری از نمایندگان خانه ملت این است که حمایت بیشتری از پرستاران داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به اظهارت رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور درباره پیشنهاد به پرستارانی که مورد خشونت پزشکان قرار می گیرند، گفت: در صورتی که چنین اظهاراتی صحت داشته باشد برای جلوگیری از تکرار چنین اظهاراتی باید از طریق مراجع قانونی وارد عمل شویم.

برچسب ها: مجلس ، عضو ، حادثه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: