کد خبر: ۱۱۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۵ - 2016July 14
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه دلیل پارگی پلک نوزاد در بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز به احتمال زیاد ناخن نوزاد بوده است، گفت: تعیین علت دقیق حادثه توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال پیگیری است.
به گزارش شفا آنلاین، غلامرضا اصغری با اشاره به بریدگی پلک نوزاد هنگام تولد در یکی از بیمارستان‌های نطنز اظهار داشت: علت وقوع حادثه پارگی پلک نوزاد در بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز به احتمال زیاد ناخن نوزاد بوده که در حین عمل به علت "فورس" وارد شده پلک را پاره کرده است.
وی افزود: پارگی نزدیک به 3 میلی‌متر در حد پوست بوده و با توجه به ویزیت چشم پزشکی، در حد آسیب ملتحمه نبوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به جزئیات این اتفاق بیان کرد: 3 روز پیش در بیمارستان خاتم‌الانبیاء نطنز در یک عمل جراحی سزارین، نوازد پسری هنگام تولد در پلک تحتانی چشم چپ دارای زخمی به طول 3 تا 4 میلیمتر با عمق کم و هماتوم خفیف پلک تحتانی بوده است.
وی گفت: در بدو تولد، چشم نوزاد توسط پزشک متخصص کودکان و متخصص بیهوشی معاینه شده و صرفاً برای بررسی بیشتر به بیمارستان فوق تخصصی چشم فیض اصفهان ارجاع می‌شود.
اصغری خاطرنشان کرد: پس از معاینه توسط یکی از اساتید گروه چشم پزشکی و کسب اطمینان از سالم بودن چشم نوزاد و ملتحمه، زخم مذکور توسط خود استاد ترمیم می‌شود.
وی تصریح کرد: بنا به اظهار پزشک مذکور لبه‌های زخم "مضرس" بوده و به آسیب ناشی از تیغ "بیستوری" شباهت نداشته است و پوزیشن نوزاد در هنگام تولد نیز ارتباط زخم مذکور با تیغ جراحی را نامحتمل می‌کند، احتمالا با توجه به شرح حال و معاینه، زخم ناشی از آسیب ناخن دست در حین عمل ایجاد شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: تعیین علت دقیق حادثه توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال پیگیری است اما شایان ذکر است "فتال لاسریشن" یا زخم‌های زایمانی با علل مختلف در حین سزارین در یک تا 3 درصد نوزادان در بهترین مرکز فوق تخصصی جهان گزارش شده و اغلب غیرقابل اجتناب است.
وی بیان کرد: افرادی که علاقه‌مند به اطلاعات بیشتری در این مورد هستند می‌توانند مقالات مربوط به این امر را مطالعه کنند؛ انتظار می‌رود رسانه‌ها از هرگونه اظهار نظری که مبتنی بر گزارشات علمی نباشد اجتناب نمایند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: