کد خبر: ۱۱۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۵ - 2016July 11
شفا آنلاین>سلامت> درمان‌های دارویی چاقی فقط در صورت ضرورت توصیه می‌شوند. اگر تعدیل عادات غذایی و نحوه زندگی کفایت نکرد یا بیماری‌های همراه وجود دارند، دارو نسخه می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین، سابقه خانوادگی دیابت نوع دو یا عوامل مستعدکننده به بیماری‌های قلبی-عروقی، ممکن است نیاز به دارودرمانی را ایجاب کنند. تا امروز داروهای بسیاری در این زمینه معرفی شده‌اند که البته به‌دلیل عوارض ناخواسته از بازار مصرف جمع‌آوری شده‌اند. فنفلورامین، افدرا، فنیل پروپانولامین و سیبوترامین به‌دلیل مشکلات قلبی-عروقی از بازار جمع‌آوری شده‌اند.

       سیبوترامین دارویی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان چاقی در بیماران 16 سال به بالاست که در اکتبر 2010 میلادی به‌دلیل یافتن شواهدی دال بر افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی از بازار مصرف جمع‌آوری شد. در نتیجه، داروی ارلیستات تنها داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان چاقی در کودکان باقی ماند. ارلیستات جذب چربی را در روده بلوک می‌کند. در نتیجه از هضم نزدیک به 30 درصد از چربی‌های مصرفی جلوگیری می‌شود. ارلیستات با دوزاژ روزانه 120 میلی‌گرم در 3 دوز منقسم، برای مصرف در بیماران بالای 12 سال مجاز است. مت‌فورمین حساسیت به انسولین را بهبود، جذب روده‌ای گلوکز را کاهش، تولید کبدی گلوکز را کاهش و جذب گلوکز محیطی را افزایش می‌دهد.

       این دارو برای تجویز در کودکان بالای 10 سال مبتلا به دیابت نوع دو مجاز است. دوز معمول مت‌فورمین در نوجوانان 250 میلی‌گرم تا 1000 میلی‌گرم 2 بار در روز است.
UP.Pharmacist



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: