کد خبر: ۱۱۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۵ - 2016July 09
شفا آنلاین>سلامت>یک کارشناس طب سنتی گفت: دم کرده گل گاوزبان, سنبل الطیب و دمنوش سیب و "به" به جای چای بسیار نافع است. آب میوه، به خصوص آب سیب و آب انگور برای امراض قلبی مفید است و زیادی آب میوه ضرر ندارد زیرا سبب شست و شوی کلیه و کبد و تصفیه خون می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین، سید جواد علوی اظهار داشت: بیشترین علت عدم ابتلای ایرانیان به بیماری "بری بری" خوردن پیاز است و اکثر مردم غذاهای برنجی را با خورش هایی می‌خورند که در آن پیاز وجود دارد.

به گفته وی بیشتر غذاها با کمک پیاز درست می‌شود، در گیلان و مازندران که زیاد برنج می‌خورند, خوردن سیر و پیاز همراه غذا هرگز فراموش نمی‌شوند.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: در سیر و پیاز مواد ضدعفونی و کشنده باکتری‌های مضر وجود دارد و میکروب‌های موذی معده و روده‌ها را می‌کشند و این عمل دو خاصیت دارد اول اینکه این میکروب های مضر مقدار زیادی از مواد پروتئینی را می‌خورند و از بین می‌برند و با کشته شدن آنها نیاز بدن به مواد پروتئینی کمتر می‌شود ثانیا با از بین رفتن میکروب‌ها مضر, میکروب‌های مفید که سازندگان ویتامین‌های B هستند, بهتر عمل می‌کنند.

علوی گفت: پیاز در عدم ابتلا به بیماری بری بری و دیابت نقش بزرگی بازی می‌کند و سخت‌ترین بیمار را نجات می‌دهد، ضمنا در برنج ماده‌ای است که ضد ویتامین B است یعنی آن را خراب می‌کند و پیاز ماده‌ای دارد که عمل ضد ویتامین برنج را خنثی می‌کند.

وی اضافه کرد: بیماران قلبی باید از آب زیاد و نمک زیاد حذر کنند. در معالجه امراض قلبی نباید اثر املاح پتاسیم را فراموش کرد و حتی المقدور باید غذایی خورد که دارای املاح پتاسیم باشد.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: دم کرده گل گاوزبان, سنبل الطیب و دمنوش سیب و "به" به جای چای بسیار نافع است. آب میوه، مخصوصا آب سیب و آب انگور برای امراض قلبی مفید است و زیادی آب میوه ضرر ندارد زیرا سبب شست و شوی کلیه و کبد و تصفیه خون می‌شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: