کد خبر: ۱۱۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۵ - 2016July 07
شفا آنلاین>سلامت>با توجه به مطالعه اخیر که در مجله جاما پوست منتشر شده، زنان جوان دارای تحصیلات دانشگاهی بیشتر از بقیه زنان دیگر به زیبایی و بهداشت خود اهمیت می دهند.
به گزارش شفا آنلاین،تحقیقات نشان داده سن با اهمیت به زیبایی و بهداشت در ارتباط است. در میان  بانوان 18 تا 24 ساله فقط 12 درصد به زیبایی و بهداشت خود اهمیت نمی دادند در حالی که بیش از نیمی  از زنان بالای 50 به این امور توجهی نداشتند.
دکتر تامی روون، از دانشگاه کالیفرنیا بیش از 3300 زن بین سنین 18 تا 64 سال را مورد مطالعه قرار داد، سطح درآمد و تحصیل، روابط عمومی و میزان حضور در جامعه، نژاد و رنگ پوست وموقعیت جغرافیایی محل زندگی از فاکتورهای دخیل در این تحقیق است.

یافته ها نشان داد که زنان سفید پوست در مقایسه با دیگر نژادها، زنان جوان بین سنین 18 تا 24  در مقایسه با زنان بالای 45  سال، زنان با تحصیلات مدرک کارشناسی دانشگاهی و بالاتر و زنانی که در یک سال بیش از 100هزار دلار درآمد داشته اند بیش از سایرین به بهداشت خود توجه داشتند.

بررسی های محققان نشان می دهد بیماری های پوستی و عفونی در میان زنان تحصیل کرده به مراتب کمتر از سایرین است.

محقق این مطالعه اظهار کرد: درآینده تفاوت های فرهنگی نیز در این مطالعه و میزان تاثیرگذاری آن بر رعایت بهداشت مورد بررسی قرار می گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: