کد خبر: ۱۱۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۵ - 2016July 06
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز تحقیقات سوختگی ایران از برنامه تدوین سند ملی پیشگیری از سوختگی در کشور خبر داد و گفت: قرار است پس از تدوین، سند ملی در هیات دولت تصویب و برای تمامی دستگاه های اجرایی در کشور لازم الاجرا شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمدجواد فاطمی اظهار کرد: تنطیم و تدوین سند ملی پیشگیری از سوختگی به عهده انجمن حمایت از بیماران سوخته و مرکز تحقیقات سوختگی گذاشته شده است که با همکاری یکدیگر این سند را آماده کنند و به هیات دولت تحویل دهند تا پس از تصویب در سراسر کشور اجرایی شود .
وی ادامه داد: مفاد سند ملی پیشگیری از سوختگی در دست بررسی است و در جلسات بعدی کمیته ملی پیشگیری از سوختگی معاونت اجتماعی و سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
فاطمی اضافه کرد: روز دهم اسفند ماه به عنوان روز ملی پیشگیری از سوختگی پیشنهاد شده و قرار است از طرف معاونت اجتماعی وزارت بهداشت پیگیری لازم برای ثبت آن به عمل آید.
دکتر فاطمی که ریاست انجمن حمایت از بیماران سوخته را نیز به عهده دارد، به برخی از مشکلات حوزه سوختگی اشاره کرد و گفت: نبود استاندارد فضای فیزیکی منازل و اماکن عمومی، نواقص و اشکالات سیستم های گرمایشی و پخت و پز و آموزش ناکافی از مهمترین مسائل و مشکلات سوختگی در کشور به شمار می رود.
فاطمی با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته ملی پیشگیری از سوختگی، افزود: کمیته ملی پیشگیری از سوختگی که از نمایندگان تعدادی از ارگان ها، نهادها و وزارتخانه ها تشکیل شده است، مسائل و مشکلات حوزه سوختگی و روش ها و اقدامات پیشگیری از سوختگی را تشریح می کند.
رئیس مرکز تحقیقات سوختگی ایران افزود: به طور متوسط روزی 10 نفر بر اثر سوختگی در کشور جان خود را از دست می دهند و این در حالی است که با اقدامات پیشگیرانه و درمان می توان جان آنان را نجات داد.
وی یادآور شد: ایران در زمینه سوختگی به لحاظ درمان و رسیدگی به بیماران و همچنین اقدامات پیشگیرانه از سایر کشورهای پیشرفته عقب است.
فاظمی همچنین ادامه داد: سوختگی هشتمین عامل مرگ و میر در کشور به شمار می رود، به طوری که در سال 1990 در کشور ما دهمین علت مرگ و میر بود؛ اما درحال حاضر هشتمین علت مرگ و میر به شمار می رود که نشان دهنده بدترشدن وضعیت و شرایط سوختگی در کشور است.
به گفته وی، مقوله سوختگی در کشور با کمبودهایی در زمینه تجهیزات و لوازم پزشکی، دارو، تیم پزشکی، بیمارستان و مراکز درمانی مواجه است و تاکنون بودجه مناسبی به آن اختصاص داده نشده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: