کد خبر: ۱۱۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۵ - 2016July 06
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>سپانیا نخستین مورد شناخته‌شده انتقال آمیزشی ویروس زیکا را گزارش کرده است. مقامات بهداشتی مادرید می‌گویند این مورد انتقال در زنی رخ داده است که همسرش از مسافرت به یک کشور آمریکای لاتین بازگشته بود.
 به گزارش شفا آنلاین،   ویروس زیکا که عمدتا به‌وسیله پشه منتقل می‌شود، با هزاران مورد میکروسفالی در کشورهایی مانند برزیل مربوط شده است که به این خاطر وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرده است.


       یک سخنگوی اداره بهداشت مادرید گفت که همسر این زن مدت کوتاهی پس از بازگشت از یک کشور نامبرده نشده آمریکای لاتین در اواخر ماه آوریل یا اوایل ماه مه دچار عفونت با ویروس زیکا تشخیص داده شده است.

       این سخنگو گفت که این زن که اهل مادرید است احتمالا ویروس زیکا را درست پس از بازگشت همسرش از طریق آمیزشی دریافت کرده است. رسانه‌های اسپانیا گزارش کردند که این زن باردار نیست.

       اسپانیا پیش از اعلام این مورد جدید، ۱۵۸ مورد شناخته‌شده عفونت زیکا داشت که همه آنان ناشی از مسافرت به کشورهای خارجی بودند. در همین حال باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا گفت درصورتی‌که کنگره به سرعت لایحه‌ای برای جلوگیری از انتشار بیماری زیکا تصویب کند، تولید واکسنی برای این بیماری در مدت نسبتا کوتاهی امکان‌پذیر خواهد بود.

       اوباما می‌گوید پژوهشگران در حال شروع تولید و آزمایش واکسنی برای این ویروس منتقل‌شونده به‌وسیله پشه‌ها هستند و درصورتی‌که حمایت مالی لازم از این اقدام انجام شود، تقریبا مطمئن است که پیش از انتشار این ویروس به ایالات‌متحده می‌توان واکسنی موثر بر ضدان ساخت.

Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: