کد خبر: ۱۱۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۵ - 2016July 07
شفا آنلاین>سلامت>عروق خونی بزرگ که شریان‌ها نام دارند، خون مورد نیاز قلب را تامین می‌کنند. آنها می‌توانند باریک شده یا مسدود شوند.
به گزارش شفا آنلاین، در این حالت، بیماری قلبی ایجاد شده است. درنتیجه این امر، اکسیژن و خون کمتری به سوی قلب جریان پیدا می‌کند، در نتیجه، بیمار دچار درد قفسه سینه، کوتاهی تنفس یا دیگر علایم می‌شود.


       آنژیوگرام تستی است که برای بررسی بیماری قلبی استفاده می‌شود. در این روش، پزشک لوله باریکی را وارد قلب کرده و عکس X-ray از آن می‌گیرد. نتایج این تست مشخص می‌کند که آیا شما در معرض خطر بیشتر ابتلا به حمله قلبی هستید یا برای ترمیم شریان‌ها به جراحی نیاز دارید یا خیر. اما اگر شما مبتلا به بیماری قلبی پایدار باشید، نیازی به انجام این تست نیست. اما چرا؟

        بیماری قلبی می‌تواند پایدار یا ناپایدار باشد.

       در وضعیت پایدار، علایم اغلب زمانی رخ می‌دهند که بیمار ورزش کند یا استرس داشته باشد. اگر بیمار استراحت کرده یا دارو مصرف کند، علایم پس از مدت کوتاهی برطرف می‌شوند.

       در وضعیت بیماری قلبی ناپایدار، علایم در هر زمانی ممکن است رخ دهند، حتی وقتی بیمار در حال استراحت است. علایم می‌توانند بیش از چند دقیقه هم به طول انجامند یا مرتب بروند و بازگردند. برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی ناپایدار، شاید انجام آنژیوگرام لازم باشد.

        تست‌های استرس برای بیماری قلبی پایدار رایج‌تر هستند.

       اگر شما مبتلا به بیماری قلبی پایدار هستید، پزشک شما احتمالا بیشتر تمایل خواهد داشت که از شما تست استرس به عمل آورد. در طول انجام این تست‌ها، زمانی که قلب به شدت کار می‌کند، از آن عکس گرفته می‌شود. نتایج تست مشخص خواهند کرد که بیماری قلبی پایدار شما، خفیف، متوسط یا شدید هستند.
تغییرات سبک زندگی و دارودرمانی قدم‌های اول درمان هستند.

       اگر شما مبتلا به بیماری قلبی پایدار هستید، پزشک احتمالا برای شما داروهای خاصی را تجویز و اصلاحاتی را در سبک زندگی به شما پیشنهاد و توصیه می‌کند. با این تغییرات، شما احتمالا به انجام آنژیوگرام نیازی نخواهید داشت.

       اگر بیماری قلبی شدید نباشد، درمان طبی به اندازه روش‌های درمانی تهاجمی‌تر، مانند کارگذاشتن استنت و جراحی قلب باز، در پیشگیری از حمله‌های قلبی و حفظ حیات بیمار اثربخش هستند.

یک آنژیوگرام مفید نخواهد بود، اگر:
       شما نمی‌خواهید برای ترمیم شریان‌های آسیب‌دیده از استنت استفاده کنید یا جراحی قلب باز انجام دهید.
       جایگذاری استنت یا جراحی قلب باز برای شما بسیار خطرناک هستند.
        اگر به بیماری قلبی پایدار مبتلا هستید، چه زمانی به انجام آنژیوگرام نیاز خواهید داشت؟

       اگر شما نتوانید داروهای تجویزی را برای بیماری قلبی‌تان مصرف کنید یا این داروها نمی‌توانند علایم شما را کنترل کنند، شاید نیاز به انجام آنژیوگرام پیدا کنید.از علل دیگری که انجام این تست را الزامی می‌کند، اختلال شدید ضربان قلب است

خطرات و عوارض جانبی آنژیوگرام
       آنژیوگرام یک روش با حداقل تهاجم است، اما می‌تواند خطرات و عوارض جانبی خاص خود را داشته باشد، مانند خونریزی، عفونت، زخم در محل قرارگیری لوله، واکنش‌های آلرژیک، ضربان نامنظم قلب، مواجهه با اشعه، عوارض جدی‌تر که در شرایط نادر رخ می‌دهند، مانند حمله قلبی، سکته مغزی، صدمه کلیوی و مرگ.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: