کد خبر: ۱۱۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۵ - 2016July 04
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، اجرای طرح تحول نظام سلامت را عامل بروز تبعیض و علت مهاجرت پرستاران دانست.
به گزارش شفا آنلاین، زینب فدایی این تبعیض‌ها را در پرداختی‌ها و امکانات برشمرد و افزود: پدیده مهاجرت پیش از این هم وجود داشت اما چنین روند شتابنده‌ای نداشته است.

وی با بیان اینکه وقتی از دانشجویان و اطرافیان علت مهاجرت را جویا می‌شویم با پاسخ‌های متفاوتی مواجه می‌شویم، ادامه داد: نداشتن هویت حرفه‌ای ، اجتماعی و هر روز این هویت توسط سیستم سلامت و رسانه ملی خدشه‌دار می‌شود، اجرا نشدن قوانین مصوب و حتی نبود رغبتی برای اجرای قوانین، بی‌عدالتی در پرداخت، نداشتن امنیت شغلی به‌ویژه در پرستاران شرکتی همگی از علل مهاجرت پرستاران از کشور است.

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش شورای عالی نظام پرستاری نبود فضای کاری مطلوب و بستر استاندارد برای ارائه خدمات پرستاری را از دیگر علل مهاجرت برشمرد و افزود: در حالی که همه این موارد می‌شد با اجرای طرح تحول سلامت برطرف شود.

فدایی با اشاره به اجرا نشدن عدالت در پرداخت و به جای آن افزایش پرداختی شمار اندکی از تیم سلامت گفت: با اجرای طرح شمار مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی افزایش یافت و حرفه پرستاری را طاقت‌فرسا کرد این در حالی است که امنیت جسمانی هم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه پرستاری به‌ علت شغل سخت و زیان‌آورش به صدمات جسمی دچار شود هیچ حمایتی از وی نمی‌شود بنابراین این موارد به‌ همراه انگیزه مالی همگی عاملی برای مهاجرت پرستاران شده است.

فدایی، تبعات مهاجرت بی‌رویه پرستاران را ا ز دست دادن نیروهای تحصیل‌کرده دانست و گفت: کشورهای دیگر از حاصل دست رنج ایرانیان استفاده می‌کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: