کد خبر: ۱۱۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۵ - 2016June 30
شفا آنلاین>سلامت>رئیس جمعیت هلال احمر از خرید و آماده‌سازی ۶ فروند بالگرد امدادی خبر داد و گفت: خرید بالگرد بعد از برجام سخت‌تر شده است.

به گزارش شفا آنلاین،سید امیر محسن ضیایی درباره چگونگی خرید بالگرد امدادی و واسطه‌هایی که در این خریدها نقش دارند، اظهار داشت: با وجود برجام شرایط خرید بالگردها نه‌تنها راحت‌تر نشد بلکه کمی با سختگیری‌هایی مواجه شدیم که شاید در این مشکلات در خرید بالگرد نوعی پیام فشار لحاظ شود.

وی در ادامه گفت: در زمینه خرید بالگردهای امدادی نیز که مورد نیاز مبرم برای حوادث کشور است بودجه و اعتبار سال 93 مجلس که به جمعیت هلال احمر اختصاص داده بودند کاملاً به این امر لحاظ شد، در حالی که در سال 94 اصلاً بودجه‌ای به هلال احمر تخصیص نیافت.


رئیس جمعیت هلال احمر در خاتمه با بیان اینکه خرید و آماده‌سازی بالگردهای امدادی هلال احمر کاملاً در اختیار وزارت دفاع است، هرگونه شائبه‌ای درباره واسطه‌ها برای خرید بالگردها را رد کرد و بیان داشت: در مجموع 6 فروند بالگرد خریداری شده است.

آغاز پرواز 5 بالگرد جدید امدادی تا یک ماه آینده/ بالگردهایی با قابلیت فرود در آب

همچنین چندی قبل مرتضی سلیمی ــ قائم‌مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز به تسنیم، درباره سرنوشت خریدهای امدادی سازمان امداد و نجات علی الخصوص در زمینه بالگردهای امدادی عنوان کرده بود: خرید 5 فروند بالگرد امدادی جدید از نوع 412 قطعی شده است و این بالگردها وارد ایران شده است.

وی ادامه داد: 4 فروند در روند گذراندن ساعات آموزشی خود هستند و باید خلبانان هر بالگرد 20 ساعت آموزش پروازی لازم را فراگیرند و یک بالگرد نیز هم‌اکنون در اختیار شرکت پنها است تا کارهای لازم روی آن صورت پذیرد.

قائم‌مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره به‌کارگیری این بالگردهای جدید امدادی و قابلیت‌های آنها توضیح داد: این بالگردها از نوع 412 قابلیت پرواز و امکان فرود به‌روی آب را دارند و امیدواریم پس از گذراندن دوره 20ساعته آموزشی برای در اختیار گذاشتن به برخی استانها تا یک ماه آینده این بالگردها عملیاتی شود و وارد ناوگان امدادی کشور شوند.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: