کد خبر: ۱۱۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۵ - 2016June 29
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین ‌المللی صلیب ‌سرخ در تهران گفت: تصمیم داریم جمعیت هلال احمر ایران را با توجه به توانمندی هایی که دارد به عنوان مرکز لجستیک انواع عملیات امدادی در منطقه خاورمیانه مطرح و معرفی کنیم.

 به گزارش شفا آنلاین، اولیویه مارتین این مطلب را در دیدار با سید امیرمحسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر و با اشاره به سرمایه ایران در زمینه شبکه راه های هوایی و دریایی عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر، شرایط با توجه به رفع تحریم های ایران برای دستیابی به این هدف مهیا شده است.
وی افزود: توافقات قبلی با هلال احمر ایران درسال 2017، بازبینی و دوباره امضا می شود؛ ضمن اینکه تمایل داریم پس از یک بازبینی کلی در زمینه های مختلف، همکاری گسترده ای با جمعیت هلال احمر ایران داشته باشیم.
وی گفت: جمعیت هلال احمر ایران در زمینه خدمات بهداشتی بسیار قوی عمل کرده است؛بنابراین تقویت همکاری ها در این زمینه ضروری است.
رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در تهران به فعالیت های موثر و تجربه بالای هلال احمر ایران در زمینه خدمات توانبخشی هم اشاره کرد و از تصمیم کمیته بین المللی صلیب سرخ مبنی بر مطرح کردن هلال احمر ایران به عنوان مرکز آموزش خدمات توانبخشی منطقه خبرداد.
به گزارش جمعیت هلال احمر، این مقام مسئول در کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنین به فعال کردن حمایت های روانی به عنوان بخشی از خدمات بهداشتی با کمک جمعیت هلال احمر ایران تاکید کرد.
مارتین در ادامه اظهار کرد: موضوع مهم دیگر که هلال احمر ایران در آن تجربه و فعالیت بسیار بالایی دارد، حقوق بین الملل بشر دوستانه است که با وجود چالش های منطقه، اشاعه حقوق بین الملل بشردوستانه بسیار مفید خواهد بود.

** ایران و صلیب سرخ همکاری دوجانبه خود را تقویت می کنند
امیر محسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر نیز روابط بین این جمعیت و کمیته بین المللی صلیب سرخ را نزدیک عنون کرد و ابراز امیدواری کرد که این روابط بیش از پیش تقویت شود.
ضیائی با اشاره به اینکه در زمینه بهداشت، تجارب و اطلاعات بسیار زیادی در کشور و همچنین در جمعیت هلال احمر ایران وجود دارد، تاکید کرد: می توانیم همکاری دو جانبه را در زمینه مسائل بهداشتی بین جمعیت و صلیب سرخ گسترش داده و تقویت کنیم.
وی همچنین بابیان اینکه هلال احمر ایران در زمینه حقوق بشردوستانه فعالیت های زیادی دارد و به زودی کنفرانس بین المللی حقوق بشردوستانه در ایران برگزار می شود، برگزاری این کنفرانس را بهترین فرصت برای تبادل تجربیات و اطلاعات مشترک دانست.

**عملکرد ایده آل فعالیت هلال احمر ایران در سطح بین المللی
رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه تصریح کرد: فعالیت هلال احمر ایران در سطح بین المللی بسیار ایده آل است و با داشتن بیش از 500 متخصص در زمینه های بهداشتی می تواند در ماموریت های بین المللی حضوری موثر داشته باشد.
ضیائی همچنین با بیان اینکه برنامه 10 ساله استراتژیک هلال احمر ایران نهایی نشده است، تاکید کرد: در این برنامه حضور خود در سطح بین الملل را مورد بازبینی قرار داده ایم و تصمیم داریم موضع هلال احمر ایران را از ارائه کننده مسائل بهداشتی ساده به سمت مسائل کلی تر همچون محیط زیست تغییر دهیم و حضوری تاثیرگذار در منطقه و جهان داشته باشیم.
وی ادامه داد:مواردی همچون آموزش، تبادل تجربیات در برنامه ریزی های هلال احمر مورد توجه ویژه است و بخش تحقیق و بررسی جمعیت، این مساله را در نظر دارد که فعالیت های نو و مبتکرانه را در برنامه های آتی جمعیت لحاظ کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: