کد خبر: ۱۱۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۵ - 2016June 26
شفا آنلاین>سلامت>کارکرد قلب در بدن همانند یک پمپ است که خون را درون بدن ما به گردش در می‌آورد. خون از طریق شریان‌ها به عضلات و اندام‌های ما پمپاژ می‌شود. سپس پمپ‌ها از طریق تولید فشار کار می‌کنند
به گزارش شفا آنلاین، به عبارت ساده‌تر، تولید فشار بیش از حد، باعث وارد آمدن فشار به خود قلب و عروق می‌شود. این حالت می‌تواند باعث نارسایی قلبی یا پاره شدن سرخرگ‌ها شود. فشار خون بستگی به ترکیبی از دو عامل زیر دارد: یکی آن‌که قلب با چه فشار و نیرویی خون را در داخل بدن به گردش در می‌آورد و دوم آنکه شریان‌ها به چه میزان تنگ یا سفت شده باشند. فشار خون بالا زمانی رخ می‌دهد که قلب مجبور باشد با فشاری بیشتر از داخل سرخرگ‌ها حرکت کند.

       فشارخون بالا یکی از بیماری‌های بسیار رایج است که متاسفانه اغلب تشخیص داده نمی‌شود بنابراین بعد از رسیدن به سنین میانسالی باید اطلاع دقیقی از قد، وزن، فشار خون و سطح کلسترول خود داشته باشید. اگر سابقه خانوادگی فشار خون بالا دارید باید حتماً به صورت منظم فشار خون شما چک شود. در این حالت، درمان فشار خون شما می‌تواند قبل از بروز هر گونه عوارضی شروع شود.

       نکات زیر را درباره فشار خون بالا در نظر داشته باشید:
فشار خون بالا فقط برای سالمندان رخ نمی‌دهد بلکه این بیماری در افراد جوان‌تر نیز شیوع دارد.
یکی از بزرگترین مشکلات فشار خون بالا این است که به ندرت باعث بروز علائم می‌شود بنابراین ممکن است شما دارای فشار خون بالا باشید اما علائم خاصی را مشاهده نکنید.
زنان کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا و عوارض آن هستند.
فشار خون بالا خطر ابتلای فرد به سکته مغزی و حمله قلبی را افزایش می‌دهد.
بعضی از تحقیقات نشان داده که فشار خون بالا می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل در مراحل بعدی زندگی را افزایش ‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: