کد خبر: ۱۱۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۵ - 2016June 26
شفا آنلاین>سلامت>شرکت Clarius Mobile Health از حالت چند تصویربرداری که روی اسکنر اولتراسوند بی‌سیم Clarius C3 وجود دارد، در کنفرانس رسانه‌های اجتماعی و مراقبت‌های ویژه که در دوبلین، ایرلند، برگزار شد، پرده‌برداری کرد.
به گزارش شفا آنلاین،این اسکنر اولتراسوند دستی و چندمنظوره به‌طور منحصر به فردی، مانند یک پروب آرایه محدب استاندارد عمل کرده تا تصاویری از شکم و ریه‌ها به دست آورد و یک پروب آرایه فاز مجازی هم برای تصویربرداری قلبی دارد.


       مدیر این شرکت می‌گوید: «ما با پزشکان بسیاری صحبت کردیم که مایل بودند وسیله اولتراسوند چندمنظوره‌ای داشته باشند و بتوانند آن را به راحتی حمل کنند و به سرعت تصاویر مورد نیاز بیمار خود را به دست آورند. اسکنر C3 طراحی شده تا همه قسمت‌های نیم تنه بیمار را ببیند، از جمله قلب. در این وسیله، نیازی نیست تا مبدل‌ها در میانه معاینه بیمار عوض شوند یا عملکرد تصویربرداری تغییر کند. آرایه محدب این وسیله رزولوشن قابل توجهی برای تصاویر شکم و ریه دارد. برای بررسی قلب، در این دستگاه حالت آرایه فاز مجازی آن فعال می‌شود تا تصاویر گرفته شده از قلب از میان دنده‌ها وضوح بالایی داشته باشند.

       اسکنر اولتراسوند Clarius بدون سیم است و با یک اپلیکیشن موبایل کار می‌کند که با سیستم‌های عامل هوشمند iOS و Android هماهنگ هستند. علاوه بر حالت چندمنظوره این وسیله، کمپانی مذکور اسکنر خطی Clarius L7 را نیز پیشنهاد خواهد داد. با تنظیمات خودکار و یک رابط بصری، وسایل اولتراسوند شخصی طراحی شده‌اند تا پزشک به راحتی آن را حمل کرده و بتواند پروسیجرهایی که نیاز به راهنمایی سونو دارند، مانند تزریق‌های هدفمند و بلوک‌های عصبی را انجام دهد.

       با توجه به بی‌سیم بودن این دستگاه و قابل حمل بودن آن، وسیله Clarius به راحتی به بالین بیمار آورده شده و مشکل پزشک را برطرف می‌کند. با توجه به آرایه مخصوصی که روی این دستگاه قرار داده شده تا تصاویر خوبی از قلب گرفته شود، به کارگیری آن در تصویربرداری از شکم، ریه‌ها و قلب، وسینه منحصربه فردی از آن به وجود آورده است.

       براساس بیانیه‌ای که شرکت سازنده دستگاه فوق منتشر کرده، اسکنرهای Clarius طراحی و تولید شده‌اند تا به ارائه تصویربرداری انعطاف‌پذیر و منحصر به فردی از بدن و فقط با یک دستگاه بپردازند؛ البته این دستگاه هنوز در صف انتظار دریافت تائیدیه از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا، اتحادیه اروپا و اداره سلامت کانادا قرار دارد، اما انتظار می‌رود دستگاهی وارد بازار شود که چندمنظوره بوده ولی با قیمت یک دستگاه رایج کنونی ارائه شود.

       شرکت Clarius Mobile Health که به‌وسیله نوآوران اولتراسوند بنیان‌گذاری شده، قصد دارد اولتراسوندهایی را ساخته و وارد بازار کند که به راحتی در دسترس پزشکان قرار دهد. دستگاه اولتراسوند دستی و مقرون به‌صرفه این شرکت، آزادی عمل زیادی به پزشکان می‌دهد تا در هر جایی که نیاز باشد، از آن استفاده کنند.

       Clarius، گواهینامه ISO خود را در سال 2016 دریافت کرده و قصد دارد در حوزه‌های مختلفی به فعالیت بپردازد.

Medscape

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: