کد خبر: ۱۱۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۵ - 2016June 25
وزیربهداشت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طبابت و جراحی پزشکانی که به عنوان میهمان وارد کشور می شوند وبدون دریافت مجوزهای قانونی لازم به ویزیت بیماران وحتی جراحی می پردازدند را خلاف قوانین جاری اعلام کرد.

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: طباطت این قبیل افراد که ورودشان با تبلیغات رسانه ای هم صورت می گیرد خلاف است مگر این که از سازمان نظام پزشکی پروانه کاردریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: حال آن که در غیر این صورت هر نوع طباطب در هر کلینیک و بیمارستانی خلاف است و  پزشک مربوطه و مسولان مربوطه باید پاسخگوی وزارت بهداشت و نظام پزشکی باشند.


وزیر بهداشت با اشاره به این که تاکنون درباره ورود پزشکان از کشورهای خارجی و انجام اقدامات درمانی به ما گزارشی داده نشده؛ تصریح کرد: البته برای هم وطنان خارج از کشور تسهیلاتی را فراهم کرده ایم که اگر بخوهند در سال چند ماه داخل کشور م طباطب یا جراحی کنند سازمان نظام پزشکی برایشان پروانه موقت فعالیت صادر کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
1
0
هنر و جسارت دکتر هاشمی در اجرای طرح تحول سلامت و احیای روابط به کح رفته پزشک و بیمار در سال های اخیر واقعا ستودنی است.
باید انصاف به خرج داد و درست قضاوت کرد و بدانیم که تا زمانی که تجمیع بیمه ها بدرستی صورت نگیرد و منابع مالی در دستان وزارت بهداشت قرار نگیرد، نمی توان طرح تحول را هدایت درستی کرد و به پایان درست رساند، درست مثل کسی که دسته چاقو در دستانش است و تیزی آن جای دیگر را می برد.
وزیر بهداشت اینقدر اراده و ظرفیت داشت که این طرح را اجرا نموده و به پیش ببرد و مطمئن باشید در سال های نه چندان دور در آینده، همین افرادی که از او خرده می گیرند، حرفشان را پس خواهند گرفت و برای نوه های خود تعریف می کنند که وزیر خوبی بود!.

هنر به چشم عداوت ، بزرگتر عیب است

گل است سعدى و در چشم دشمنان خار است
همكار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
0
1
حاجي جان معلومه كه شما از كسي بيخودي تعريف نمي كني!! خبريه؟؟
بهروزبرومند
|
United States
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
0
0
دستور بایسته و شایسته است زیرا اگر پزشکی در لندن استاد اکسفورد هم باشد نمیتواند در کوچکترین ده آمریکا بدون امتحان اجازه کار، دست به بیمار بزند. شرم آور است که سازمان هائی پزشکان بیگانه را به ایران بیاورند و تازه به گردن جانبازان هم منت بگذارند.ما چشم به راه برخورد زودتر نظام پزشکی هستیم.
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
همکار عزیز، با تشکر از شما و نظرتان.
بنده هنوز وزیر بهداست را هم ندیده ام چه برسد به اینکه خبری باشد!.
داستان این طبابت ها درست مثل این است که شما مسئول آزمایشگاه بیمارستانی باشید و بدون اجازه شما کسی از بیرون بیاید و آزمایش ها را اجرا نماید و از طرف شما امضا بزند.حال اگر این فرد از شما هم ماهرتر باشد آیا شما راضی می شوید چنین کاری بکنید؟آیا اگر قبل از ورود به آزمایشگاه تان از شما اجازه بگیرد بهتر نیست؟!
مطمئنا نفس عمل درمان خوب است ولی مرسوم شدن چنین کارهایی اصلا نه به نفع بیمار است و نه پزشک.شاید به نفع عده ای خاص باشد.حال اگر بیمار شکایتی داشته باشد، چطور باید به آن پزشکی که در خارج است دسترسی پیدا کند؟
مطمئن باشید به مرور زمان و با مرسوم شدن چنین بدعت هایی، این رابطه بین پزشک و بیمار است که رشته به رشته و نخ به نخ پاره خواهد شد.
همین مساله را در درمان های تلگرامی شاهد هستیم!...
مريم شاهرخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
با توجه به توانمنديهاى پزشكان ايرانى بسيار شايسته است كه هموطنان ايرانى از علم ودانش همين عزيزان بهره ببرند ودر سال اقتصاد مقاومتى ،هزينه هاى نامناسب در اين زمينه ايجاد نگردد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: