کد خبر: ۱۱۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۵ - 2016June 21
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران استفاده از محلول آب و گلاب در مواقع ضعف هنگام ماه رمضان را یک تدبیر ساده طب سنتی دانست و گفت: استنشاق گلاب موجب تمدید قوا می شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر روشنک قدس افزود: همه روزه داری که در طول روزه داری، درجاتی از ضعف را تجربه می کنند می توانند ترکیب آب و گلاب را آماده کرده و آن را در مواقع ضعف مانند قطرات اسپری به صورت بپاشند یا هنگام وضو از آن استفاده کنند.
وی در ادامه به دیگر تدابیر طب سنتی برای ماه رمضان اشاره کرد و گفت: درست است که تدابیر عام مانند پرهیز از مصرف غذاهای سنگین و دیرهضم از جمله حلیم، آش رشته، ماکارونی یا غذاهای شور یا خیلی شیرین چه در سحر و چه در افطار به روزه داران توصیه شده اما این تدابیر برای تمام افراد صدق نمی کند و در مزاج های مختلف فرق دارد.
رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: دیدگاه حکما و متقدمین طب سنتی در ارائه درمان یا حتی پیشگیری در اکثریت موارد بر پایه مزاج افراد قرار گرفته است بنابراین تجویز یک نسخه برای همه روزه داران - که طبیعتا از شرایط متفاوتی برخوردار هستند- چندان صحیح به نظر نمی رسد.
قدس اظهار داشت: به طور مثال به روزه داران توصیه می شود که در وعده غذای سحری بهتر است، غذاهای دیرهضم و سنگین مانند حلیم استفاده نشود اما اگر یک کارگر ساختمانی در طول فصل گرم تابستان بطورمتوسط حداقل هشت ساعت باید کار فیزیکی انجام دهد توصیه می شود حتما از این نوع غذاها برای وعده سحری استفاده کند تا توان انجام کار فیزیکی در این حد را داشته باشد.
وی در ادامه به اثر روزه در درمان چربی خون اشاره کرد و گفت: تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته نشان می دهد که روزه داری، کلسترول خوب خون را تا 30 درصد افزایش می دهد و همچنین اثر محافظت کنندگی در برابر بیماری های قلبی و عروقی دارد .
برچسب ها: گلاب ، اسپری ، رمضان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: