کد خبر: ۱۱۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۵ - 2016June 22
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>پارلمان کانادا روز جمعه ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) قانون جدیدی را مبنی به موافقت با مرگ با کمک پزشکی برای افراد دچار بیماری لاعلاج و در مراحل انتهایی زندگی تصویب کرد و به نظر منتقدانی که می‌خواستند افراد دچار بیماری‌های تحلیل‌برنده (دژنراتیو) هم تحت پوشش این قانون قرار گیرند، توجهی نکرد.
به گزارش شفا آنلاین،  مجلس سنای کانادا پس از هفته‌ها مباحثه به نفع قانونی رای داد که کانادا را به یکی از معدود کشورهای جهان بدل می‌کند که پزشکان می‌توانند به‌طور قانونی به بیماران برای مردن کمک کنند.

       برخی از سناتورها شکایت داشتند که میزان شمول این قانون که در ابتدا در مجلس انتخابی نمایندگان تصویب شد، بسیار محدود است و این مجوز نباید محدود به افرادی شود که در آستانه مرگ قرار دارند.

       این قانون پس از رای دیوان عالی کانادا بر ضد ممنوعیت خودکشی با کمک پزشک در سال گذشته، تهیه شد، باید به تایید رسمی دیوید جانستون، فرماندار کل کانادا که عملا رئیس دولت است، برسد. البته این روندی صوری است.

       حکم دیوان عالی کانادا بزرگسالانی را پوشش می‌داد که با رنج جسمی یا روانی غیرقابل‌تحمل ناشی از یک عارضه پزشکی شدید و غیرقابل‌علاج روبه‌رو بودند. اما دولت لیبرال کانادا شمول این مقررات را کاهش داد تا فقط افرادی را پوشش دهد که به‌طور معقولی بتوان مرگ قریب‌الوقوعشان را پیش‌بینی کرد.

       منتقدان می‌گویند این تغییر افرادی را که دچار بیماری‌های تحلیل‌برنده عضلانی هستند به رنج بردنی تحمل‌ناپذیر محکوم می‌کند. مقامات دولتی می‌گویند قانون جدید نخستین تلاش برای مواجهه با موضوعی بسیار حساس و بحث‌برانگیز است و شمول قانون را می‌توان در سال‌های آینده گسترش داد.
Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: